Barnsligt

Var och kollade på Floda - Lindås div.2 som genrepade förra veckan. Kul att se Floda bygga lite hemvävt igen! Bra jobb där Bravell m.fl! Jag är alltid för att utveckla truppen med spets utifrån men just i år tror jag det var helt rätt att få tillbaka Flodaidentiteten igen. Låt nu laget mogna tillsammans någon/några säsonger så kommer det blir bra det här. Dessutom vet jag om att det finns några till i U-laget som knackar på dörren.
 
När jag sitter på läktaren kan jag bli så otroligt förbannad på coacher som beter sig som barnungar. Jag vet, det kan vara svårt att hålla sig kall i alla lägen. Men ändå. Att jag sitter och reflekterar över varför inte vissa takiska förändringar sker eller varför de sker är en sak. Där har vi bara olika infallsvinklar.
 
Matchen i sig visade att det skiljer en division mellan lagen. Lindås ungdomligt naivt spel i många lägen och i det stora hela ganska ofarliga. Floda malde på med springebandy och kämpade ner Lindås. Ibland slår mig tanken att det hade varit kul att se vad jag kan tillföra Floda idag med den utveckling jag haft sista åren. Men det får bli en annan tidsålder. 
 
Det var med drygt 5 minuter kvar av matchen som Jonas i Flodabåset väljer att ta en timoeout. Det är genrep, matchen var avgjord resultatmässigt men det såg inte bra ut spelmässigt för Floda. Istället för att prata med sitt lag väljer Lindåscoachen att få med sig några ynglingar i laget och hånfullt ställa sig och applådera Floda vid sin Time out. Så jävla irriterande! Ett så ungt och talangfullt lag behöver en stabil ledare som kan fostra individerna att ta nästa steg i karriären. Det blri grymt svårt när coachen är den mest barnsliga av dem alla. Då skapas inte rätt förutsättningar för spelarna att utvecklas. Nä, skärpning Lindås. Dags att fostra seniorspelare i U21 och inte skapa barnsliga junisar. 

Jag vet inte vad Jonas ville säga vid sin Time Out. Men det är skit samma. Det är träningsmatch och det är till för att träna på saker. Floda kanske ville plocka målvakten sista 5 för att träna på 6-5. Eller så ville man träna på att äga boll. Eller så ville man bara sträcka upp laget och få en bättre känsla med sig till premiären då det faktiskt såg ganska hafsigt ut. Det spelar ingen roll. Det är upp till var och en att träna på vad de vill. 

*************************************************
 DIv.1 inleds direkt med derbyt Lerum- Alingsås! Ska bli grymt kul att bänka sig i Rydsberg och se vad lagen kan bjuda på. Efter de senaste veckorna så tror jag Lerum inleder med en seger. Vi får se.
 
***********
Ang. div.1 så raljerar också Partille och Ulf om viken enormt sportslig katastrof det är att starta serien en vecka senare. Här håller jag oväntat inte med alls. Det låter för mig bara som dåliga ursäkter redan nu för eventuella förluster inledningsvis. Sen är det självklart inte optimalt, men fokusera istället på det ni själva kan påverka. Er egen prestation. Ta in domare och kör en internmatch. Det hade definitivt blivit en bättre genomkörare än matchen mot Tvåååker.

Däremot kan man bara hoppas för Lidköpings skull att de inte är inblandade i bottenstriden när det ska avgöras. De skulle mött Tvååker i sista omgången. Nu kan de bara sitta och kolla på samtidigt som motståndarna kan spela på resultat. Tänk er en bottenstrid som innebär att spelar 2 lag oavgjort klarar sig båda lagen kvar och Lidköping åker ur. Hur kommer i så fall de lagen agera vid oavgjort och 5 minuter kvar av matchen?

Tänk om Partille istället haft Tvååker i sista omgången. Bara sitta och vänta när samtidigt Lerum kan räkna ut med att vinner de sin match med "x" plusmål vinner de serien. Eller att det räcker med oavgjort. Kanske till och med en förlust med max "x" mål. Då hade nog Ulf själv avsattt alla på alla förbund. Dessutom hade jag haft förståelse för det. 

**************************
Ibland uppstår situationer där det är lätt att prioritera. Lunchen får helt enkelt vänta lite.

****************************************************
Undrar om någon ens fick frågan om att ta platsen i div.1?

****************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0