Två bra div.1 matcher, snart börjar Allsvenskan!

Skönt att vår skyttegravsinnebandy kunde ta oss till ytterligare en seger! Om nu skyttegravsinnebandy innnebär att vi är grymt starka i defensiven och skapar mycket chanser framåt på egen hand?? Lite tur med lottningen har gjort att vi mött 2 andra nykomlingar så här inledningsvis, men likväl sköt att segra. Det är förmodligen dessa lag vi behöver ha bakom oss när vi summerar säsongen.

***************
I lördags hade både Larsson i vår kasse och Lind i Västerås 90% i räddningsprocent. Grymt imponerande!

*********************** 
Ska bli spännande att se om PIBS kan slå våra 210 mål framåt från förra säsongen.
 
************
Efter att Växjö slog Östra borta med 8-7 i sudden gick deras tränare ut i pressen och sa, "Vi kunde ha vunnit med 15–2, men de får göra lite för enkla mål.". Oavsett hur matchbilden såg ut så är det ett jäkligt skönt citat. Snacka om att vara besviken och samtidigt ta i från tårna.

************************
På tal om Växjö, de poängterar på sin twitter att de tycker Lindås och Östra är löjliga som "beklagar sig och gråter ut i sociala medier" efter poängförlusterna. Jag vet inte, så fort jag nämde Växjö på Twitter så fick jag omgående en mängd... speciella svar från både Växjötränare och spelare. Läge att ta in taggarna lite? Antingen känner de sig grymt pressade redan nu eller så förstod jag bara inte inläggen rätt? Låter det vara osagt, vi får väl se efter vårt möte istället hur min bild kommer vara av Växjö. Hoppas att de upppträder som värdiga seriesegrare både på och utanför planen.
 
******************************************
Vad håller Alingsås på med? 0-4 efter 9 minuter hemma mot en nykomling?
Under inga omständigheter OK. Redan nu kan jag konstatera att Alingsås inte kommer ha någonting med seriesegern att göra. Blir ett race mellan Lerum och Partille.
 
**********
Ledarna i Lerum pratar om att inom 2 år så är både Lerum och PIBS uppe i Allsvenskan. Må så vara. Men nog känns det som att Lerum satsar allt på ett kort denna säsong med ex, värvningen av 35 årige Leinonen? Mats, som jag tycker är en bra målvakt, har spelat andrafiolen länge i Lerum och hade det funnits en 2 års plan hade troligen han stått denna säsong. Men som vanligt, jag vet inte hur Fagerbergs närvaro och övriga livssituation ser ut vilket kanske gör värvningen helt naturlig. Eller så har Leinonen deklarerat att han kommer köra stenhårt minst 2 säsonger. Vi får se...
 
**********************************
Klokt resonemag av Nilsson i PIBS i Flodas "inför matchen" intervju: "Alla pratar om oss som om vi kom 5:a i Allsvenskan förra året men blev tvångsnedflyttade.Helt ärligt så tycker jag att vi har ett väldigt slagkraftigt lag men vi ska också komma ihåg att det fanns en anledning till att vi åkte ur Allsvenskan förra säsongen."

*********************************************************************************
6 av 8 mål av Partilles 1:a femma mot Floda. Imponerande.
 
*******************
Nu vet jag ju inte hur matchbilden eller formationer såg ut. Men jag hade tvingat EG, Peppe, Bood, Kardell, Harry att ligga och tugga hälsenor mot deras 1:a femma hela matchen och se till att vinna matchen med övriga.
***************************
Nu laddar vi på med energi och ska ge Skoghall en bra fight. Nästa lördag börjar Allsvenskan!


Kommentarer
Postat av: Ingemar

Jag saknade både Peppe och Emil G på plan, de fick spela aldeles för lite, enligt min uppfattning.

2012-10-07 @ 12:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0