Nu har jag testat...Aldrig mer!!

Det var inte alls min grej. Förstår inte tillfredställelsen folk får genom att skriva och kommentera anonymt på bloggar eller i forum. Testade själv att lägga en anonym kommentar på "Götefloorblogg" i veckan. Vet inte varför, men är väl så jäkla trött på att allting som jag skriver ibland tolkas till absurdum. Men nä, det kändes bara fel att inte skriva mitt namn vid mina åsikter, så inga fler anonyma kommentarer från min sida. =)

******
Får väl även passa på att berömma Anders som jag tycker gör ett bra jobb med bloggen. Visst, alla texter tilltalar inte mig, men i stora drag en lagom fluffig blogg som är trevlig att skumma igenom emellanåt. Är sjukt imponerad av att han (du) orkar vara så sympatisk när du besvarar de kommentarer som inkommer. Misstänker att det ibland måste brinna inom dig ibland över de mest "ogenomtänkta" kommentarerna., men starkt att inte låta det synas i dina texter.

******
Går rykten om att det varit en snabb nyhet på FBC Lerums hemsida som informerade om att Mattias Flodén tar steget ner till båset nästa år. Nyheten var borta igen efter bara någon timme, men kommer nog snart upp igen. Spännande!

****
Även om det också är ett underbetyg till hela tränarkåren i Västsverige. Nu vet jag inte ens om Lerum sökt tränare externt, men min åsikt är ändå att det tyvärr finns för få tränare med rätt kompetens! Det finns ganska många ledare i landet, men hur ska man få fler att brinna för att bli TRÄNARE? Ja du.....

***************
Vad jag skrev för kommentar?

"Silly skriver:

Bohlin står som klar för lindås på innebandymagazinets sammanställning.
Sundman tillbaka från skada och lyfter de upp Bodenmalm som center ser de ruggigt starka ut. Den centern som spelar mellan Ryberg och Karlander kan bara hålla klubban i marken och befinna sig i boxen, då kommer han göra minst 40 poäng. Även Lundberg klarar av centerpositionen och Net spelade en del center förra året."

************
Det var nämligen någon anonym pajas som skrev ner Partilles trupp fullständigt. Säg vad man vill, jag har inte alltid bjudit upp till kramkalas med Partille, men att påstå något annat än att Partille har en fantastisk trupp med div.1 mått är bara löjligt. 
 
*******
Kanske var det därför jag var anonym. För att inte paja min image... ;)

**************
Riktigt kul att Partille tror på oss i IBF Göteborg inför nästa säsong. Även om det är att ta i från tårna när vi ska haka på topplagen. :) För precis som Uffe skriver så är gäller det att anpassa sig snabbt och inte sitta kvar på bussen när domaren blåser igång. Det ska hur som helst bli förbannat skoj nästa år och det vore fantastiskt med derby mot Partille nästa säsong! 

 *****************
Vill även lyfta fram att även vårt 5 nyförvärv, Mikael Harrysson, kommer hålla riktigt bra i Allsvenskan!!

****************
Fast nog kommer även Alingsås vilja ställa till det lite i div.1?
Gör nu 2:a året i div.1 och kommer gå in i serien med en helt annat förväntan på sig. Hur hanterar de det?
Värvningen av Patric Kettil känns däremot helt rätt och det ska bli kul att se vad han kan prestera på en seriösare nivå igen.

********************
Anar förresten en viss... medvetenhet... i att just det Harry utelämnades i Partilletexten....

******************
Var och kollade på Sandareds sista kvalmatch där de fick stortorsk. Oj vilken stor nivåskillnad det var mot Div.1 Västra Götaland. Tror innebandyn i Västra Götaland kommer må bra av en lite tuffare distriktsserie nästa år då Tranemo, Skövde och Tygriket åkte ur. Blir nog mer av en "Supertvåa" kommande säsong i alla fall.

********************************
Hampus Ekman till Backadalen?
Ja, det verkar så. Även om jag inte är 100%.

**************
På tal om nyförvärv.
Ryktet på stan säger att Stenungsund varit lite väl snabba med att presentera sina senaste nyförvärv från Marstrand. Alla utom Peter K sitter på kontrakt och den dialogen verkar inte vara helt löst. Aj aj om så är fallet. Jobbas troligen rätt hårt på en helt klar lösning nu i så fall skulle jag gissa....

***********************
På tal om nyförvärv 2. 
Önskar att Lindås skulle vara lite mer aktiva på hemsidan med nyheter både in och ut.
Vi är många som är nyfikna på vad som händer!

***********************************
På tal om nyförvärv 3.
Tycker det vore kul om fler lag hade en snabbkoll som vi försöker köra.
Snabbkollen IBF Göteborg.

******
På tal om nyförvärv 4.
Vi är inte riktigt klara med truppbygget än. När vi väl är det så kommer nog en text kring den samma.
Fortsätt håll koll på hemsidan även kommande vecka.

*************************************

Kommentarer
Postat av: Anders (Göteflorrblogg)

Hej Fredrik!



Aha, så du har kommenterat anonymt i min blogg...aj aj aj :-)

Nädå, jag tycker faktiskt det är ok att kommentera anonymt men visst är det ju generellt sett bättre när folk står för sina åsikter fullt ut.

Att tycka att någon gör fel och kommentera det öppet är ju modigare och ärligare. Samtidigt kan jag ju, som bloggare, se att en del kommentarer kanske kräver anonymiteten för att ämnet ska tas upp alls. En svår balansgång men jag tycker bloggen har klarat sig hyfsat ifrån anonyma personangrepp.



Jag måste ju le när jag läser att du tycker jag har en "fluffig" blogg. Det var precis det ordet jag använde när jag själv beskrev bloggen för en som inte läst den. Dels är den fluffig både i formen med oftast långa textstycken och dels i texterna som inte är så skarpa i kanterna.

För visst är det ju så att jag skulle kunna vara betydligt skarpare i både texterna och i kommentarerna ibland men väljer att låta bli.



Sedan tror jag ju att de flesta jag träffat på tycker att jag är rätt sympatisk på riktigt också.



Du har ju en betydligt mer skarp blogg med mer "hardcore"-nyheter inom distriktet och jag gillar den. Du vågar uttrycka både kritik och beröm och har ju järnkoll på det som händer.



Det blir såklart spännande att följa er under säsongen och jag håller tummarna. Ta hand om Sandro och Sebbe ;-)



//Anders


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0