Oredssons veckotips omg. 14!

Funderade lite på hur jag ska få lite kontinuitet i inläggsfrekvensen. För som det är nu så är det så sällan som jag tar mig tid att slå igång datorn. Men några texter som roar mig är Partilles och Lindås veckotips av serien. Så varför inte försöka bjuda på några egna tips för kommande omgångar. Kanske kan det i alla fall roa någon. Sen finns ju alltid risken att de lag vi ska möta blir extra motiverade. Men det får jag bjuda på i så fall. =) 

Full omgång i Div.1 Västra Götaland väntar , så here we go!
I turordning enligt spelschemat.

Floda IBK - Tvååker
Tips: 4-7
Även om hjärtat vill säga Floda för att slippa bli indragna i streckstriden så tror jag att Tvååker drar längsta strået. En bra offensiv och lite medgång sedan förra omgångens seger mot Lidköping. Samtidigt vill jag poängtera att jag tror både Tvååker och Floda kommer hänga kvar i serien. Kvaliteér finns egentligen för högre placeringar, men det gäller att det inte spökar mentalt för dessa lag.  

IBF Göteborg - Skövde
Tips: Seger
Jag kommer inte tippa resultat på matcher som vi själva är inblandade i.
Och jag kommer alltid tippa seger!

Tygriket - Stenungsund
Tips: 4-12
Stenungsund är ett jämnare och bättre lag än Tygriket. Nu när dessutom Robert "Sälen" Nilsson lämnat laget för utlandsresa så är det inte mycket som talar för att Tygriket ska hänga kvar. Får hoppas att Tygriket visar moral och krigar för föreningens skull hela säsongen ut. Men här tror jag Stenungsund tidigt glider ifrån till seger. Klassskillnad.

Arvika - Alingsås
Tips: 5-6 s.d
Här kommer omgångens stora skräll. Alingsås är så starka att de borde lägga beslag på alla 3 poängen men Arvika vill annorlunda. Hemma är de starka och har också haft marginalerna med sig de sista matcherna. Arvika rider på vågen och krigar till sig en viktig poäng!

FBC Lerum - Sjöstad
Tips: 10-2
Lerum växlat upp offensiven och gjort 21 mål de sista 2 matcherna (!), samtidigt fortsätter de vara stabila bakåt. Sjöstad chansspelar och bjuder på spelvändningar där Lerum kommer straffa dem hårt. Klasskillnad.

IBK Lidköping - Billingsfors
Tips: 6-5
Jämt eftersom Billingsfors krigar i 60 minuter och har Alexandar Mrksic i kasen. Men Billingsfors har inte riktigt marginalerna med sig och ett sämre självförtroende lyser igenom när matcherna ska avgöras. Lidköping sugna på 3 poäng igen och ser till att befästa sin trygga situation i mitten av tabellen.



För övrigt så tror jag att Partille kämpar till sig en viktig suddenseger med 5-4 och att Lindås ganska komfortabelt besegrar Landskrona borta... Låt säga 4-8 till Lindås!

Ska försöka rätta med kommentarer på söndag eller i början av kommande vecka.
Utmana gärna i kommentarsfältet!
=)

Kommentarer
Postat av: Ingemar

Grattis till vinsten mot Skövde! Allsvenskan nästa!?

Floda var starkare i andra halvan av matchen och vann rättvist. (Har du tappat tron på Floda??)

2012-01-21 @ 18:50:09
Postat av: unicum

Nu kommer Partille att åka ur, inget oväntat med det upplägget med spelande tränare och en trupp som inte håller. Förra året var snacket från Ulf att klarar vi oss bara denna säsongen och får behålla våra talanger så kommer vi på övre halvan nästa säsong (denna).



Jag säker "om" nu Lindås skulle lyckas att ta sig till SSL och med partilles sorti ur allsvenskan så kommer dörrarna för er (IBF Göteborg) eller Lerum öppna sig ordentligt:- Lycka till!

2012-01-22 @ 19:24:01
Postat av: anonym

Hur många av talangerna får speltid i Partille?

2012-01-22 @ 21:30:14
Postat av: Peter

1 tror jag men är osäker.Hoppas nästa årskull (94) som PIBS vill värva till nästa års JAS inte går på deras snack om speltid/träning med A laget.



Ulf Andersson är en riktig skojare som platsar bättre som clown på cirkus.

2012-01-22 @ 22:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0