Oredssons veckotips, omg.15!

Ok, dags för tipset inför denna omgång. Inledde med 4/6 rätt tipstecken vilket är… Ok… Minst 5 av 6 matcher ska jag klara av för att vara helt nöjd.

Stenungsund – Lerum
Stenungsund tog en programmenlig seger borta mot Tygriket och Lerum gjorde vad som krävdes mot Sjöstad. Nu tror jag Lerum är mer motiverat från början och då är de helt enkelt för starka för Stenungsund. Ryberg sätter sista bollen i öppen kasse.
Tips: 3-6

Arvika – Skövde

En jämn match och det är väldigt små marginaler som kommer avgöra. Men är det någon gång som Skövde ska resa sig ut askan så är det nu. Så jag tror Skövde kommer dra längsta strået men hade jag kunnat skulle jag helgarderat. Låt säga att Per Wirdelius målvaktsspel avgör.
Tips: 3-4

Tvååker – Tygriket

Här är måste Tvååker ta tre poäng för att ge sig själva en chans att hänga kvar i serien. Så blir också fallet då Friberg kommer ha lekstuga. Två ganska svaga lag defensivt så jag tror det kan bli en hel del mål.
Tips: 8-5

Alingsås – Lidköping

Alingsås förnedrade Lidköping i deras senaste möte och även om Lidköping höjt sitt spel så är Alingsås lite bättre, oavsett om Keijsner spelar eller ej. Jag tror dock på en jämnare match en senast, även om det kommer skilja några mål.
Tips: 9-4

Billingsfors – Floda

Här kan Floda haka av sig nedre regionerna för gott och kommer så göra. Hur är det med motivationen i Billingsfors? Tror dock det blir jämnare än vad många tror men som så många gånger förut kliver Gustav Fritzell fram när det behövs som mest.
Tips: 5-7

Sjöstad – IBF Göteborg

Vi är medvetna om att vi behöver prestera på topp även denna match för att vända tillbaka med tre poäng. Sjöstad imponerar med sitt passningsspel och rörelsen i offensiv zon. Men vi har bestämt oss för att ta med tre poäng hem till Göteborg.
Tips: Seger

Kanske är det så att ”innebandyzonen” vågar utmana med ett tips denna vecka?


Kommentarer
Postat av: Peter

Stenungsund-Lerum 1

Arvika-Skövde 1

Tvååker-Tygriket 1

Alingsås-Lidköping 1

Billingsfors-Floda 2

Sjöstad-IBF GBG 2

2012-01-26 @ 15:14:01
Postat av: Ingemar

Stenungsund-Lerum 2

Arvika-Skövde 1

Tvååker-Tygriket 1

Alingsås-Lidköping 1

Billingsfors-Floda 2

Sjöstad-IBF GBG 2



2012-01-26 @ 16:07:29
Postat av: Innebandyzonen.se

Klart jag vågar...



Stenungsund-Lerum:

En 1:a, Lerum är inte på topp och 89:ers är ruskigt starka hemma.



Arvika-Skövde

Skövde har bevisat att dom kan vinna även på bortaplan iår, 2:a



Tvååker-Tygriket

Inga problem för Tvååker hemma, promenadseger, 1:a



Alingsås-Lidköping

Tuffare match.... X men A-sås tar detta i sudden.



Billingsfors-Floda

Inte så lätt som man kan tro att åka till Billingsfors och hämta 3 poäng, men Floda löser det

så klart, hattrick från Gurra, 2:a



Sjöstad-IBF GBG

Skämms om ni inte klarar detta... 2:a



Ses imorgon...

2012-01-27 @ 10:10:35
URL: http://www.innebandyzonen.se
Postat av: Oscar

Du var nära på Stenungsund Stenberg! ;-)

2012-01-29 @ 18:13:06
Postat av: Peter

Grattis Ingemar !!

2012-01-29 @ 22:07:41
Postat av: Innebandyzonen.se

@ Oscar



Visst var jag... haha, vilken genomklappning...

2012-01-30 @ 09:25:26
URL: http://www.innebandyzonen.se
Postat av: Ingemar

Tack Peter!

Men resultaten hade jag inte klarat eller vad tror du?

2012-01-30 @ 09:25:58
Postat av: Oredsson

Ingemar, alla rätt!

Peter, 5/6

Oredsson, 5/6

Zonen, 3/6.



Man tar med sig poängen till nästa omgång. Mitt tips kommer som senast några dagar innan matcherna ska spelas. Men vill ni lägga in tipset tidigare är det bara att använda kommentarsfältet så flyttar jag över sen. =)

2012-01-30 @ 11:00:02
Postat av: Zonen

Attans, jag ligger efter! :(

2012-01-31 @ 13:35:30
URL: http://www.innebandyzonen.se
Postat av: Zonen

BBBBBUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU....



;-)

2012-01-31 @ 16:04:25
URL: http://www.innebandyzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0