Några små punkter bara.

Jag har egentligen alldeles för mycket som jag vill skriva. Får bli senare. (Läst det förr eller?) 
Håller mig till kortare punkter.

Tabelltoppen gällande hemsidor i Div.1 Västra Götaland.

1. IBF Göteborg
Jo, jag sätter ödmjukt oss överst även i denna tabellen. Alltid "inför matchen", alltid referat samma helg oavsett resultat, dessutom krydddat med lite interjuver och annat gott.

2. Stenungsund
Också ett lag som har läsvärt material både inför och efter matcherna. Känns som objektiva referat där det inte alltid är domaren eller otur som avgör. Bra jobb Roos!

Där slutar egentligen den godkända (Bra nivå) listan. Och så undrar vi sen varför det inte kommer mer publik till matcherna. Nä, ett större ansvar alla. Skapa intresse och förmedla en känsla. Vi har några som gör det OK med referat som oftast efter matcherna. Floda, Lerum, Skövde.... Sen är det tunt.

-------
Blir faktiskt förvånad över att inte Brottman eller Hallstensson fick utmärkelsen "Årets Tränare". Båda hade varit väl värda priset. På olika sätt.

------------
Tycker också, av det jag hunnit se i år att Johan Samuelsson skulle fått priset före Mika.
Om inte annat för att reta upp Mika lite och få honom mer hungrig nästa år. Kan inte vara lätt att hitta motivation hela tiden.

------------------------
Hannes Öhman, imponerande!

---------------------
Var uppe och kollade in Floda IBK:s klubbdag idag! Alltid lika härligt med fullt ös bland alla kids. Tänkte tjöta lite med gott innebandyfolk.... Men vart var seniorspelarna? En liten, liten skara spelare var där. Men från Herrar A, U och Div.6 var det enbart 4-5 spelare... Av totalt 50 man? Vart är klubbkänslan?
Bara man inte sen undrar varför publiksnittet minskat kraftigt när A-laget spelar....

----------
Blir även förvånad över dialogen med vissa spelare i allmänhet. Tror det är läge för spelare generellt sett att fundera på varför de spelar innebandy. Är svaret något annat än utveckling, tävlingsmomentet och kärlek till sporten så har de valt fel sport. Hybrisvarning utfärdard.

---------------------------
Ketil Kronberg hade svarat exakt så här på varför han spelar innebandy.
En av världens bästa spelare.

--------------
Vi kommer bygga något otroligt spännande i IBF Göteborg. Hela föreningen har fått en nystart under året och det är verkligen är varm och positiv stämning i hallen. Underbart och precis en sådan miljö jag vill verka i! Sen ska vi nog se till att göra något spännande sportsligt också. Väntar på svar av ett fåtal namn och jag hoppas de förstår vilket tåg de har chansen att haka på. Själv längtar jag som f-n efter at dra igång igen! =)

--------------------------------------
Hybrisvarning utfärdad även till sportchefer av olika anledningar.
Så spelare, tänk till en extra gång och fundera på rimligheten i det som sägs.

-------------------
Sen vet jag att IBF Göteborg har en hel del att jobba med kring ex.arrangemanget fortfarande. Det har blivit bättre, men ännu inte Allsvensk klass. Men vi fokuserar på att ha Allsvensk klass på spelet i första hand. Känns på något sätt lite viktigare än raketer och eldbomber i dagsläget.

------------------------------------
Men jag lovar, vi gör allt även där för att skapa en härlig helhetsupplevelse nästa säsong.
Mitt i centrala Göteborg.


Kommentarer
Postat av: Oredsson

Jag har fått några frågor via mail om varför jag resonerar som jag gör. Publicerar hela listan vad jag tycker, alltså inget statistiskt säkerställt material, utan en personlig känsla.

kriterier: Inför matcher, referat, nyförvärv, bonusmaterial.



Plats 1-2 tycker jag, subjektivt så klart, är en bra nivå. Kontinuitet som jag gillar. Plats 3-4, En OK nivå. Saknar lite material inför matcherna då lagen oftast bara skriver inför hemmamatcher, men absolut inte långt ifrån en bra nivå. Plats 5, Skövde får en egen kategori då de skriver sina referat med en unik inlevelse, dock skrev de inte hela säsongen och det finns mycket att utveckla.



6-12, Här saknar jag för många av delarna som jag uppskattar att läsa om för att det ska anses som en "OK" nivå. Klubbarna kan helt klart mycket bättre!



1. IBF Göteborg

2. Stenungsund

---------------------------------------

3. Floda

4. Lerum

----------------------------------------

5. Skövde

----------------

6. Billingsfors

7. Lidköping

8. Tvååker

9. Alingsås

10. Sjöstad

11. Arvika

12. Tygriket



2012-04-24 @ 11:10:18
Postat av: Innebandyzonen.se

Grattis! :)

2012-04-26 @ 09:44:29
URL: http://www.innebandyzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0