Fader förlåt jag har syndat.

Eftersom det blev seger igår så känner jag mig tvingad att skriva några rader. Inte så mycket att säga om själva matchen dock mer än att vi vann och vi gjorde massa mål. Som vanligt har jag dock hittat några punkter vi ska jobba på under veckan. Kul att det kom så mycket folk till Lisebergshallen! Ca 200 i publik är riktigt smickrande siffror för IBF som förra året hade en publiksiffra på drygt 60 personer per match. Hoppas ni fick valuta för entrépengen (det var gratis) och att ni är sugna på att se oss fler matcher. Vi lovar alltid mycket mål. I dagsläget åt alla håll.

**************
Åkte till Rydsbergshallen i fredags för att spana in topplaget Stenungsund inför vårt möte om 2 veckor. I entrén lägger jag fram en 100 lapp och förväntar mig växel. I stället så säger den läskige mannen, "Jasså du kör så" och sträcker fram en medlemslista. Innan jag hann tänka klart så såg jag till det ekonomiska och skrev upp mina uppgifter. Så nu är jag helt enketl medlem i min tredje innebandyförening, IBF Göteborg, Floda IBK och FBC Lerum!

Huamig.... Det trodde jag aldrig och jag är fortfarande lite i chock.

Den läskige mannen var inte så läskig egentligen utan den trevlige Martin Olofsson. Det var mer hela situationen som fortfarande känns lite obehaglig.

Dock så har jag nu gratis inträde på matcherna och borde väl dessutom bli bjuden på KLUBBFESTEN? :)

******
Matchen i sig var väldigt välspelad och kunde faktiskt slutat hur som helst. Känns som att 4-4 i slutändan var ett rättvist resultat. Att Lerum var bollförande är inte alltid samma sak som spelförande. Stenungsund visar upp ett imponerande tålamod utan boll och är giftiga i sina omställningar.

**********
Alingsås fortsätter att imponera! Efter ännu en bortaseger mot en seriefavorit så måste vi på allvar räkna in Alingsås i matchen om Allsvensk plats. Seger mot Lerum i kommande omgång så blir de dessutom ganska klara favoriter!

*****************
Och Stenungsund fortfarande obesegrade...

*****
Det kommer bli en intressant jakt detta!

***************************************
Floda - Billingsfors under lördagen.
Det såg lite krampaktigt ut från Floda och Billingsfors sliter som f-n. Starkt av Floda att vända på matchen i 3:e perioden. Det kunde också slutat hur som helst och Billingsfors sålde sig dyrt. De hade sina lägen att verkligen ta tag i matchen och skaffa sig en ledning med 3 mål i början av 2:a perioden. Men men... så är det i innebandy.

*****************
Ang. nya halllen i Lerum så känns det som att det vinklas till att den enbart är FBC Lerums hall.
Det borde väl lika mycket innebära att Floda IBK får ny hemmahall???

För det är väl 2 nya haller i Lerums KOMMUN som byggs??

Och sist jag kollade så låg Floda i Lerums kommun... Kul att det byggs nya hallar, det behövs verkligen!
Men jag tycker klubbarna/sporterna får vänta med att pinka in sina revir så att fördelingen sen blir för kommunens bästa.

*************************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0