Mestadels svammel, kalla det ringrostig!

Host host! Usch vad det dammar... Det var ett tag sedan... Nu ska vi se.. Trycker man ner olika tangenter så bildar det fortfarande ord, det här ska nog gå bra. Är egentligen sjukt mycket jag vill skriva, kanske berör lite ämnen i mer komprimerad form idag. Bara för att vakna till liv så att säga... Så fördjupar jag en annan dag.

För det första har jag sett att Stenberg är på och hackar att jag inte bloggar längre efter att jag började i Pixbo. =) Vill bara klargöra att det inte har något att göra med att jag "inte får blogga". Däremot så tar innebandyn i SSL så otroligt mycket mer tid... Det är knappast så att jag sätter igång datorn för att blogga när jag kommer hem 05.30 på måndagsmorgonen och snart ska upp och jobba. Det lediga tid som blir prioriteras helt enkelt till annat.

Från början startade jag också bloggen som ett experiment. Jag ville helt enkelt se om det gick att påverka motståndare genom att dela med mig av olika texter på bloggen. På nuvarande nivå så känns det inte så aktuellt vilket också tagit bort en del av glädjen till att blogga. För det är helt klart att det många gånger har varit stor skillnad på vad jag skriver och vad jag egentligen tycker. Så kanske även nu... Eller?

Men de sista veckorna har jag återigen börjat bli sugen på att skriva av mig lite. Kanske är det så att jag själv behöver bloggen för att rensa skallen lite då och då. Svammel... Sorry...

-----------------------------------
Vi har i dagarna besegrat Dalen i kvartsfinalserien och nu väntar förhoppningsvis Warberg. Det ska bli ruggigt skoj och jag är övertygad om att vi har en riktigt bra chans!

---------------------------
En serie pågår från september - mars och under den perioden tävlar vi om 3 poäng i varje match. Jag tycker att man borde vara lite lugnare med både hyllningar och sågen.

----------------------------------------------------------
Jag tycker dessutom det är viktigt att skriva i "jag budskap" när man bloggar.

---------------------
Starkt av Partille att ta sig samman! Otroligt viktigt för innebandyn i Göteborg att de höll sig kvar. Var och kollade på matchen mot Skoghall, tack g.O för biljetten. Vet inte hur jag ska sammanfatta det... En ruggigt skön men  "orättvis" seger. Om nu en seger kan vara orättvis? För precis som ett seriespel så pågår en match en bestämd tid. Det gäller att stå som segrare i slutet. Kanske är det som är bäst när det gäller?

-------------------------------------------
Floda har gjort en helt OK säsong och slutar på en stabil mittenplacering. Jag tycker dock inte om att läsa att man varit "omotiverad" på matcherna. Matcherna är väl det roligaste som finns?! Nä, nu är vi lite omotiverade under den roliga perioden och så är vi motiverade under 3 månader försäsong istället.... Hmm... Njuta av nuläget kanske?

----------------------
På tal om det... Återigen är det på tapeten att matcher inte "betyder något" och att alla matcher borde "betyda något" och att vi ska ha fler kval etc.  För ett år sedan så skrevs det krönikor som handlade om orättvisan med kval och att det var för få direktplatser mellan seriepyramiderna. Hmmm....

------------------------------
Men HALLÅ, alla matcher betyder något! För de flesta som håller på med sporten tycker det är ruggigt kul att spela match och vinna! Det handlar om att vilja prestera bra innebandy, om stolthet och glädje! Förklara för alla supportrar i ett mittenlag i Premier Leauge att deras matcher inte gäller något.... Om man som lag/spelare/tränare inte kan motivera sig för seriematcherna så borde man kanske: 
1. Träna hårdare inför nästa säsong för att få chans att spela matcher som "betyder något".
2.Eller sluta helt med innebandy...

----------------------------
Kanske dags att inse att det inte finns några "sexpoängsmatcher". Vi spelare allitd om 3 poäng i serien, oavsett om det är tidigt eller sent på säsongen. När man börjar förstå det så betyder alla matcher något. Det är kanske det som gör att AIK lirar hockeyslutspel nu istället för Frölunda.... Jag vet inte...

------------------------------------------
En sak till.  Håller nämligen igång lite med att lira Div.6 innebandy då och då. Känns rätt patetsikt att många i dessa serier (så även jag periodvis innan jag kommer på mig själv) gnäller på domarna. Tjena... Som spelare är du så långt ner i seriepyramiden du kan komma. Vad förväntar vi oss? Lite mer självinsikt tack... =)

-----------
Skrev ett tips inför Div.1 säsongen. Var ändå hyfsat får jag säga.

-------------------------------
Stort grattis till Östra SK!
Ni kommer klara er galant i Allsvenskan...

--------------------------------------------------------
Väntar också med spänning på Tille tankar om Pixbo som utlovades.

-------------------
Funderar också mycket på kommande säsonger... Att vara eller att icke vara, det är frågan!
Men det tar vi när årets säsong är slut... Nu ska vi göra vårt yttersta i matcherna mot Warberg! (?) 

------------
Knappt värt att publicera detta inlägg. Ni får se det som att jag är ringrostig. Det kommer förhoppninngsvis mer skarpa inlägg framöver.

----------------------------------------
Hade egentligen tänkt publicera en drömfemma. Får bli en annan gång J.N.
Eller... En inte allt för genomtäntk klassiker med Frölundaögon!

P.Grotnes (Å.Liljebjörn)
J.Leetma, S.Axelsson 
S. Boisvert
L.Dahlström, P.Ström

Oslagbara!

------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Peter

Gött att du e tillbaka på bloggen.

2011-03-26 @ 00:10:15
Postat av: Bosse

Äntligen!!!

2011-03-28 @ 10:50:43
Postat av: Stenberg

:) gott att läsa... tack för igår...

2011-03-28 @ 17:09:27
URL: http://www.innebandyzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0