Kanske dags att damma av klubban?!

För nu verkar chansen ligga uppen att ta en plats i en SSL trupp som spelare trots allt! =)
Skämt åsido och inget ont om Linus S. Han är en kille jag själv varit intresserad av att värva till div.1 och en spelartyp som jag gillar. Men hans nuvarande kvaliteér ligger i mina ögon en bra bit ifrån SSL klass. Trots det så är han och provtränar med Pixbo över sommaren vilket ger en del frågetecken. Återigen, Linus är en spelare som jag själv uppskattar och läser du detta får du mer än gärna öveträffa mina förväntningar, men jag kan utan större problem nämna 15 st backar i västsverige som, i mina ögon, håller högre klass / har större potential i dagsläget.

Hur ser det då ut i Pixbo på backsidan?
Dahl, Grauers försvinner från truppen. Laurizohn ska ut och resa och kommer väl inte ha så mycket tid under hösten.
Östholm, Ante, Ottosson, Tim är riktigt bra backar av hög SSL klass. Nyförvärvet "Kakan" ska bli spännande att se. Men vad har vi sen...? Oscar Henriksson såklart, men vad jag förstått så är det sagt att han nu enbart ska gå center i år. Frågan är om laget blir rätt balanserat då?

Så jag kan förstå att Pixbo behöver bredda truppen på backsidan, men visst borde det gå att visa lite mer muskler i så fall....Eller finns det några fler spännande namn på ungdomssidan som kan stärka upp i träningsmiljö?

Jag hoppas de löser det, annars känns det som en bra men väldigt smal backbesättning.

Offensivt ser Pixbo riktigt starkt ut, trots förlusten av ex. Berra.
Centrar: Calebsson, Rauswall, Glaerum, Henriksson (?), Andersson... Ågren???
Forwards: Brännberg, Malmström, Linus A, Isaac, Emil, Runnestig, Reichen, Sandro, Tony

Ska bli spännande att följa och det kanske blir så att Jansson skolar om någon av de kloka pojkarna till en stabil backpjäs?

*************************

Vi själva?
Jo, i dagarna blir det dags att presentera ett till nyförvärv. Denna gång är det backsidan som får nytt blod vilket känns ruggigt bra. Konkurrensen är numera knivskarp mellan de 7 backar vi har i truppen. Det innebär dock att vi fortfarande har 1 plats kvar på backsidan som kommer tillsättas under sommaren.

Offensivt är vi också starka. Men även här har vi 2 platser kvar i truppen som vi ska tillsätta med rätt karaktärer och spelartyper.

***************************
Hur många vi ska värva?
Inget bestämt antal. Men de spelare som har rätt kvalité och karaktär och som bidrar till att vi varje vecka kan erbjuda en kvalitativ träningsmiljö är alltid intressanta. Det ger i sin tur utveckling och i slutändan ett bra resultat. Så om det finns någon spelare där ute som är sugen på ett miljöombyte så kan ni självklart maila. Givetvis kan vi inte lova en plats, men jag kommer alltid lyssna.

************
Dessutom ska vi under hösten implementera ett utökat samarbete med de olika lagen i föreningen. Så det pågår ett hårt jobb för att skapa rätt förutsättningar både till dagens och framtidens stjärnor!

***********
För övrigt börjar den gemensamma försäsongen gå mot sitt slut. Så jäkla gott att jobba med en trupp som visar upp en imponerade attityd!

***********************************************
Men först ska vi spela lite matcher... =)


Kommentarer
Postat av: Inibiten

vad tror du om serien i år? ni och lerum bör ju ses som de två stora favoriterna men sen tkr jag det känns öppet efter er. skövde kan bli intressenta, värvningen av bohlin från mullsjö är riktigt tung. även sjöstad tror jag kmr vara med och slåss däruppe.

2011-07-08 @ 08:56:04
Postat av: Oredsson

Jag tror (och hoppas) att det kommer stå mellan oss, Lerum och Lidköping. Men det är alltid några lag som överraskar både positivt och negativt. Även en nykomling som Alingsås har kapacitet att ställa till det för alla lag. Vi får väl också se vad som händer med serierna nu. För visst är det väl så att Frölunda får en förfrågan nu när Hammarby försvinner? Då känns det konstigt om inte serieindelningen justeras något...

2011-07-08 @ 12:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0