"Att skriva eller att icke skriva"

Ok, nu lämnar jag frågan om "Övergångsregler". Det är inte "min strid" och jag ska inte lägga mer energi på det. Jag hoppas på att, precis som Svedman avslutar, att det blir en bra konferens och att personerna som är där verkligen sätter sig in i, och förstår, frågeställningarna.

**************
Tack Micke för att du (och några andra) uppskattar läsningen. Alltid kul att höra!

Dock är det alltid sjukt svårt att välja vad man ska publicera och inte... Det är ganska mycket man hör och det är ganska mycket man skulle vilja skriva. Men av hänsyn till andra och även av egositiska skäl så är det viktigt att försöka sortera ut vad som är OK och inte. Samtidigt vill jag ju bjuda på lite saker emellanåt...

*******************
Känns hur som helst som att det kan bli en ganska turbulent vårsäsong i innebandygöteborg.
Ska ägna några rader åt ett ämne som alltid berör, Challengers. Ett lag som nu, enligt flertalet starka rykten, upphör som verksamhet och laget kommer hamna under Älvstrandens eller Partilles ensamma regi. 

Jag vill betona att jag tycker det är synd att satsningen "sket sig" eftersom Göteborg behöver fler lag i SSL!
Samtidigt intresserar mig det väldigt mycket just, varför. Vad är det som gör att den gemensamma satsningen slutar redan nu?

*************
"
VÅR VISION
Challengers skall vara ledande och det givna valet inom Elitinnebandy.
 
VÅR ÖVERGRIPANDE MÅLSÄTTNING
FBC Challengers skall bedriva herr och dam seniorinnebandy på elitnivå.
Detta möjliggörs genom en  förnuftig rekrytering av spelare och ledare men även genom satsningar på bland annat en talangakademi, där unga talanger från moderklubbarna IBF Älvstranden och Partille IB kan växa in och garantera en självförsörjande återväxt."

*************
Den stora frågan är egentligen vart det sket sig? De elaka rykterna har sagt följande i ett par år.... Några andra rykten har jag egentligen inte hört?

Brist på tålamod?
Fast vad är alternativet??

******************
"Challengers ska vara självförsörjande på talanger från moderklubbarna Älvstranden och Partille."

Fakta: Av de 9 spelare som är under 18 år som fått vara med i Div.1 truppen har 1 enda spelare någon av dessa föreningar som moderklubb. Hmmmm..... Kanske inte riktigt var enligt deras egna målsättning....

Det blir enbart spekulationer utan grund, men om målsättningen är en sak och facit ett annat så finns det alltid risk för "interna intresse/värderingskonflikter". Är det något sådant som ligger bakom....????

**************
Just nu är den stora förloraren innebandyn i Göteborg. För 2 år sedan så hade vi 2 st topplag i div.1 med starka ungdomslag. Nu har vi snart endast ett väldigt, väldigt, sargat lag kvar. Ett lag som jag tror kommer få det ruskigt tufft i Allsvenskan kommande år.

*****************
Jag är övertygad om att väldigt få människor kommer få ta del av vad som egentligen är orsaken. Men jag är övertygad om att de kommer linda in även detta som en "nysatsning och generationsväxling" som givetvis är väl planerad. "Allting går alltid enligt planerna....."

***********************
Återigen, jag var inte en supporter till denna sammanslagningen när den skedde. Men när så blev fallet så ville även jag att det skulle gå bra. 

Vad hände och Varför?  - Det är de frågorna som jag gärna skulle vilja få svar på.

*******
Det har varit kvalmatcher också! Hmmm... När ska jag hinna skriva om det då...?
En annan gång!

**********************************************

Kommentarer
Postat av: Humle

Tror nog att laget som finns kvar kommer att funka, på sikt. Klart kommer de första året bli tufft men följande år kan bli riktigt roliga... Se Älvstranden för 3-4 år sen. Åkte ur Elitserien, tappade 15-16 gubbar och man var tippade i botten av alla "experter". Vad hände? Slutade 3a i serien, endast 1 poäng bakom seriesegraren (Mullsjö) och var 11 sek från direktavancemang till Superligan. Allt kan hända, detta behöver inte vara negativt...

2010-03-24 @ 23:07:13
Postat av: Humle

För övrigt, skriv mer!!! :)

2010-03-24 @ 23:08:14
Postat av: Dumle

Ja men Älvstanden är ju ute ur bilden så blir det ju inte lättare.

Två saker måste vara klart 1.Ekonomi och 2.Organisation är inte det säkrat så kommer det bli en tragisk säsong för partille-klubben.



sportsligt var ju lyckat men restan?????



Alla som finns i klubben i dag är ju där för att dom vill villa något eller? Nej jag tror det blir mycket tufft men lycka till.

2010-03-25 @ 07:54:18
Postat av: Så kan det gå

John&Marcus nya tränare för PIB i allsvenskan.....

2010-03-27 @ 23:28:58
Postat av: Vi får se vad som händer .....

Partille får nog kämpa för nytt kontrakt i Allsvenskan.



Hur går det för Floda och Lerum i division 1?

2010-03-28 @ 10:32:09
Postat av: Svedman

Låter intressant men vilka e dom? John&Marcus....

2010-03-28 @ 11:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0