Skillnad på befogat och obefogat gnäll?

Jag tycker det är väldigt synd att GT idag inte ägnar innebandyn något som helst utrymme. OK, 2 stora annonser om att finalen sänds på TV4. Men som huvudsponsor så borde det verkligen ligga i deras intresse att uppmärksamma sporten mer. Jag skiter i om Ledin har börjat träna eller om Ward tycker att alla är fegisar... Denna dag borde Innebandyns finaler vara i Fokus och inte en hockeymatch final 2/7. Trist!

***************
Väldigt många bloggare, krönikörer och annat löst folk har nu höjt sina röster om att "Alla seriesegrare borde avancera". Jag är den förste att hålla med om logiken. Men är det inte lite sent att argumentera om det nu...? Hur kvalspelet skulle se ut för att avancera till Allsvenskan var ju klart i början av september. Borde inte alla reagerat då istället? Nu var kval en nödvändighet för att kunna göra om seriesystemet. Nästa år kommer ex alla seriesegrare i Div.1 att avancera till Allsvenskan.

Hur det ser ut längre ner är jag osäker på, men där kan jag faktiskt tycka att kval kan vara befogat. Då inte alla div.2 serier innehåller lika många lag så är det redan där "orättvist"....

**********************
Jag skulle nog till och med kunna tänka mig en kvalserie även mellan Allsvenskan och Div.1.
Och mellan div.1 och div.2....

**********

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0