Snart dags att sätta punkt!

För första gången i historien fick Floda IBK kliva "högst upp på pallen" i Kungshus Cup som gick av stapeln i helgen.
Efter en trevande inledning på Fredagskvällen där vi som lag inte alls kom upp i godkänd nivå så ryckte vi upp oss betänkligt!  Idel segrar på lördagen resulterade som sagt i vårt första Kungshus Cup guld!
Under helgen gick vi runt på 25 (!) olika spelare och vår snittålder var födelseår 1989!
Då hade ändå Gurra, född 93, lämnat återbud pga utlandsresa....

Ruskigt imponerad över hur vi växte som lag under helgen!

Min målsättningen inför Kungshus känns som att vi uppnått. Då menar jag inte resultatet utan att jag fick chans att ha en riktigt rolig helg med spelare som jag i vanliga fall inte (ännu) tränar. Kan säga att alla motsvarat eller till och med överträffat mina förväntningar. Riktigt skoj att vi kunde enas som ett lag på så kort tid och gå ut och prestera riktigt bra innebandy tillsammans! Hoppas även alla känner att det var utvecklande och roliga träningar/ matcher. =)

***********
Obesegrade i Div.3.
Seriesegrare i Högsta Reservserien
Vinnare av Kungshus Cup

Känns som att vi satt hyfsad press på övriga lag i kommunen om de vill vara med och utmana om priset "Årets Lag" i Lerums kommun!

**********************
Någon som läser bloggen som har "Kranens" mobilnummer?
Skicka gärna över det i ett sms... 0707-811981 , Tack!

********************
Nu börjar två intensiva veckor.
Kommer bli en hel del samtal och säkerligen ett par innebandymöten.
Finns det någon spelare som är nyfiken på Floda IBK och vår satsning mot nya Div.1 kan ni alltid ringa mig.
Finns alltid tid för ett till möte! Mitt nummer står ovan.....

*******************************************
Snart dags att sätta punkt? Jo, jag tänkte snart komma ut med en Årskrönika med lite tankar som varit under året. Dock finns det inte tid till det idag, snart dags iväg och ladda med en Pizza inför den riktiga Allsvenska premiären!

***************************
Fick en del riktigt goa kvitton i helgen! 
Känns förbannat bra!

************************************************************************************

"Ett gäng prestigelösa vinnarskallar"
- Glöm aldrig det!

****************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0