I sekket i berghalla!

I och med att det är ren sandlådenivå på GIBF och vår match mot Myggenäs blev inställd hade jag tänkt mig en innebandyfri helg... Gick sådär!

Match i Fredags med vårt kära Div. 4 gäng bort mot Lindås. Tack vare att Henke var sjukt bra i mål och att vi var ruskigt effektiva lyckades vi gå segrande ur striden med 2-6. Jag förstår om Lindås är fruktansvärt missnöjda med det resultatet... Men 3 nya sköna poäng. Nu väntar "toppmatch" hemma mot Backadalen som startat serien med 3 raka segrar.

Eftersom tjejen var iväg med en kompis hela lördagen och sen skulle jobba på söndag så.... Ja, det blev en hel del innebandy helt enkelt! :)

Åkte först för att titta närmare på våra kommande motståndare Billingsfors som gästade Utby. Efter lite tillfälligheter och ja... fråga mig inte hur, men det blev en plats i Sekket i Berghalla. Man ställer väl upp i innebandyvärlden! Så nu har jag fått chans att se detta "nya" Billingsfors både mot FBC Lerum och Utby, känns som att jag har rätt bra koll.

Efter Utby-Billingsfors så följde FBC Lerum - Marstrand i div.2. En match där Marstrand mer eller mindre klädde av FBCL. Jag har skrivit det tidigare, men Marstrand kommer överraska många i år och placera sig högt upp i tabellen!

Varför inte kolla på lite mer innebandy? jo, FBC Lerum - Vision Angered stod för nästa föreställning. En match som Vision Angered stod som vinnare med 6-3 på tavlan. VASC är luriga i år... Nu har de dessutom fått ytterligare spelare som ex. Valtonen... De kommer ställa till bekymmer för många lag.

Söndag morgon, B-lags match i res.2 borta mot Pantern som vi vann med 2-0 och direkt efter det ut och beskåda Frölunda mosa Ale med 8-2. En sjukt intressant helg som innebandynerd!
Konstig match mellan Frölunda och Ale.
Ale hade långt in i första perioden en 0-1 ledning och såg väldigt stabila ut. Sen ett PP för Frölunda där Frölunda spelar bra och som avslut får Andy en "skitträff" och bollen går tunnel på Christian i kassen. 2-1 ledning inom någon minut och Ale börjar se håglöst ut. Frölunda startar andra perioden med att på något sätt lyckas skjuta in bollen från offensivt hörn och in bakom målvakten... Sen böljar matchen fram och tillbaka och inför tredje står det 4-2 på resultattavlan.
Sen vet jag inte vad som händer. men Ale känns inte som de är närvarande i tredje perioden. Mängder av induviduella misstag som Frölunda utnyttjar effektivt. Vinner sista perioden med 4-0 och matchen med 8-2 och motsvarar allas förväntningar så här långt.

Måste bara säga att jag imponeras oerhört mycket av en spelare i serien så här långt. (Bortsett från alla i vårt eget lag givetvis). Niklas Andersson i Billingsfors är en otroligt skicklig back som ligger bakom det mesta i anfallsväg. Ett mindre mysterium för mig varför han bänkades i matchen mot FBC Lerum. De två matcher jag har sett så agerar han respektlöst och tar väldigt bra beslut i spelet. Honom kommer vi ha ett extra öga på...


Kommentarer
Postat av: Johan

vi behöver inta ha ett extra öga på någon det e dom som skall ha det på oss hahahah

2008-10-24 @ 15:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0