Svag domarinsats,"prestigetackling" och goa poäng!

Var och kollade in Partille- Växjö igår. Partilles bästa match jag sett dem spela i år, även om det finns ruggigt mycket mer att få ut av Lasse Nilsson. Ett sparkapital som bara kommer bli bättre och bättre. Som vanligt skriver Partille några ord om matchen. Håller med i mycket som skrivs och domarna tappade verkligen kontrollen över matchen. Men att bara lägga upp ett klipp på en enskild sekvens är väldigt... synd... Det var några sekvenser, från mitt håll att se det, som dock präglade matchen och varje individ på läktaren har säkert uppfattat det lite olika.

1. I Första perioden så sätter Jerker in en "riktig prestigetackling" som en rutinerad innebandyherre på läktaren uttryckte sig. Att det bara blev ett frislag där till Växjö satte prägeln på hela matchen. Jag tror till och med Jerker blev chockad över uteblivna utvisningsminuter. Sämre balans på Växjöspelaren så hade inte han spelat mer denna säsong.

2. Att Fredrik Persson "bara stod olyckligt still" är helt fel. Han satte in en klockren, meningslös tackling på en spelare i full fart på väg ner mot hörnet. Utvisningen är solklar. Om det är en femma eller ej låter jag vara osagt.

3. Den tacklingen som ligger uppe som bildklipp är också en utvisning. Det känns som att Knudsen inte riktigt har balans i situationen och konsekvenserna blir så klart jättetråkiga. Men min känsla är att situation 1, Jerkers tackling är ännu värre. Men det syns säkert klart på filmen. Lägg gärna upp alla klipp så kan vi se allihop och jag är den förste att ändra mig om filmen visar annat... Uppdaterat: Ok, kollat på reprisen att par gånger till och det är verkligen ingen just närkamp. Borde som sagt minst renderat i en utvisning. Får hoppas Knudsen har gott virke i kroppen och snart är tillbaka!

4. Sen fick Lidköping en utvisning som gav många skratt på läktaren när, återigen, Jerker ser en chans att springa ut i eget bås och få en utvisning med sig. Där kan man snacka om att Växjöspelaren stod stilla.

Hur som helst, jag håller med om att det blev en vårdslös match och det kändes hela tiden som att en skada hängde i luften. En svag domarinsats helt klart. Men lägg gärna upp fler sekvenser som visar på situationer för båda lagen. Blir liksom mer... objektivt då... och visar på domarnas svaga insats i hela matchen. Om det nu är det som är syftet?

Och som sagt, så inte några Partillevänner misstolkar. Jag håller helt och hållet med om att det fysiska spelet var helt klart över gränsen i denna match och det är verkligen inte den väg innebandyn borde vandra. Punkt.

Tillbaka till matchen. För jag tycker det är synd om det enbart ska handla om domarens insats. Det var en bra innebandymatch med mycket kamp och heta känslor. Växjö var ett nummer större med en riktigt bra defensiv insats och Partille hade svårt att skapa chanser centralt i banan. Men återigen, det bästa jag sett av Partille denna säsong. Dock är nog nyckeln att försöka komma in mer i slottet och attackera centrala ytor. PIBS blev lurade att "slicka sarg" och målvakten i Växjö fick jobba med ganska bra vinklar. Finns dock hopp och jag tror Partille har goda chanser att ta 3 poäng mot Landskrona komma helg. Tre poäng är nog också ett måste för att få energi att komma på rätt sida strecket. 

*******************************
Allsvenskan är nu ett riktigt getingbo i toppen. Så mycket som 5 lag har fortfarande chans på SSL platsen och det kommer bli sjukt spännande att följa! 

*********************
I Div.1 så har vi precis plockat hem 3 poäng från ett besök i Tvååker. En riktigt rolig match. En bra hall, bra med publik och ett vasst arrangemang. Tvååker är defenitivt värda att hänga kvar i serien både på och utanför planen. Får de ordning på sina defensiva positioner så finns det mycket kapacitet i laget och många skickliga spelare. Underpresterar väldigt mycket enligt mitt sätt att se det.

************
Lerum körde som väntat över Billingsfors, Floda slog tillbaka Skövde och Alingsås tog en programenlig seger. Inte så mycket att höja på ögonbrynen för direkt. 

***********************
Nu blir det att tugga taggtråd i veckan och försöka ta revansch på Alingsås kommande helg! 

************************************
Kul att P96 laget gör bra i från sig uppe i Karlstad. Får hoppas Fiskarn kan leda Göteborg till en medalj!

*****************
Tommie Lundgren gör som han alltid har gjort. Mål. Att det kom redan i första matchen är imponerande!

*******
Varför får laget som leder ofta så väldigt få frislag med sig? Känns ibland som Mario Cart där spelaren som ligger sist alltid får massa fördelar för att det ska bli jämnt på slutet. Men men... Bara att fortsätta gilla läget

**********************

Kommentarer
Postat av: Great West!!

Hahaha, fantastisk jämförelse i slutet!!! Nu sover jag gott. =)

2012-01-11 @ 23:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0