"Läktarexperten"

Nu känns det verkligen som att det börjar dra ihop sig. SSL är redan igång och i helgen startar övriga förbundsserier. Ska, likt alla andra, ge er mitt tips för Div.1 Västra Götaland med en kort kommentar kring lagen som jag känner till. De övriga baserar jag på tidigare resultat, "internetfakta" och magkänsla.

1. Westervik

2. FBC Lerum – Sagt det förut. Men kedjan med Harry- Westman – Ryberg är imponerande. Dessutom viktigt att Matte O gör comeback. Spännande spelare i Persson och Wikström samt Michael Andersson i mål. Det kommer räcka långt.

3. IBF Göteborg – Tror det blir ett litet bakslag för IBF Göteborg i år. Finns det rätta hungern?

4. Östra SK – Ett av mina favoritlag i serien. Ett härligt passningsspel och en skön inställning till sin idrott.

5. Sävsjö

6. Floda – Innan jag lämnade fick vi flera riktigt bra värvningar i hamn. Precis de spelartyper som saknades. Därtill så har de unga som ex. Gustav Fritzell, Johan Hassdal, Patrik Koskenniemi och Gustav Lundin tagit ytterligare ett steg i sin utveckling. Lite nya ideér från ”E-type” ger en stabil mittenplacering. Tror Johan Ekenberg gör över 30p i år.

7. Vänersborg -  Även om Ante kommer producera sina 60 poäng så tror jag inte Vänersborg blir bättre än 6-8 i serien. Tycker inte de har spelarmaterial som håller för en hel säsong.

8. Skillingaryd.

9. Skövde – Gäller att första femman fortsätter att leverera. Dock har de en av seriens bästa målvakter som kan ta dem högre upp i tabellen. Nya tränaren kanske kan ge en extra kick.

-------------------------------------------

10. Stenungsund – Galet egentligen att tippa ett av förra årets topplag så här långt ner. Dessutom när de lyckats knyta till sig Petteri Loukkanen. Men det är något som säger mig att de inte kommer ha ett spel som räcker till.

11. Tygriket -  Brukar starta extremt segt. Tror inte de har kapacitet att rycka upp sig i år. Det är för få dåliga lag för Tygriket ska ha råd att hamna på efterkälken.

12. Barnarp – Jag kan inte se att Barnarp klarar sig kvar. Ibland gör en spelare ett lag och så var det förra året. Dock ett stort hjärta och mycket energi men Gustaf Berg kommer vara på tok för ensam med kvalite i årets gäng.

------------------------------------------------
Jag tror FBC Lerum vinner med 6-3 ikväll.
Jag tror Floda har en ”typisk premiärmatch” men tar med sig  3 poäng.
Jag tror även Östra kommer bärga 3 poäng i premiären.
Jag tror Tygriket sin vana trogen inleder med förlust.

----------------------------------------------------------------
Förresten..
Jag har 2 biljetter till måndagens match (Pixbo- Täby) om någon är sugen. Skicka bara ett sms i så fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0