MonsterMicke rånade Floda på poäng....

Otroligt jobbigt att stå vid sidan och inte kunna påverka. Framför allt då jag fortfarande känner till alla spelare så väl så har jag, likt alla läktarexperter, min syn på vilka som jag tycker borde spela. Det är bara att gilla läget och leva med insikten att nuvarande tränare tar de beslut som de tror är bäst just nu. Men i "mitt lag" hade andra spelare startat och andra spelare avslutat. Däremot säger jag inte att jag nödvändigtvis hade tagit bättre beslut, bara annorlunda.

Matchen i sig? Slutresultatet skrevs till 3-0 till Lerum där det sista målet gjordes i öppen kasse av Ryberg. Första perioden var ganska avvaktande och det tog ex. 10 minuter innan Lerum hade sitt första skott på mål. Så långt tror jag Floda hade haft 2 avslut. Säger en del av hur det såg ut. Det som Lerum gör bra är att de belastar den centrala ytan framför mål och lägger in lite bollar och hoppas på det bästa. Denna period resulterade det i att 2 sorkar kunde rulla in och de fick grepp om matchen. Men skottstatistiken 3-4 till Flodas favör är givetvis ingen stor underhållning.

I andra perioden så började Floda matcha laget hårdare och tog genast över taktpinnen. Förutom ett par spelvändningar så hade Lerum ingenting. Det var i denna period som Mikael Andersson började växa ut till ett monster.

I tredje perioden tog Floda över än mer och det var spel mot 1 mål i 20 minuter. Mikael Andersson fortsatte bjuda på en hel del svettiga räddningar. Samtidigt ska sägas att Floda var sämre på att få trafik på kassen och få skott utifrån. Mycket bolltrillande efter det perfekta läget. Nu fick Lerumskeepern arbeta relativt ostört och se de flesta avsluten. Kändes inte heller som att alla ville/vågade bidra med minst 1 avslut på mål. Då hade matchen slutat annorlunda.

Enligt den officiella skottstatistiken så fick Lerum ihop 15 skott på mål. Jag har svårt att se att det i själva verket var fler än 10. Men inte heller Flodas 19 imponerar på 60 minuter effektiv innebandy.

****************************
Jag hade förväntat mig mer av gårdagens match. Jag är säker på att många hade viljat bidra med mer. Men det är en hårfin balans för att hitta rätt anspänningsnivå för spelarna.

**************
Extra plus till Peppe och EG som helt neutraliserade Ryberg - Harry - Westman.

********************
STARKT av Stenungsund att vinna så stort borta mot Tygriket!

*************
Känns som att nästa omgång blir ett vägskäl för Floda. Även om det än så länge är på tok för tidigt att dra några störrre växlar av tabellen. Det enda man kan vara helt säker på är att 3 poäng nu är lika mycket värda som 3 poäng i februari.

************************
Backadalen - Billingsfors slutade 2-7?!
Nog för att Billingsfors är tillräckligt bra för att kunna vinna mot Backadalen. Men så stora siffror hemma i Lundbystrand?

*************************************************************


Kommentarer
Postat av: Bravell

Överhuvudtaget ser nästa omgång superintressant ut, med i stort sett ovissa utgångar i alla matcher. Känns som en "vägsskälomgång" för fler lag än Floda. Tror att Barnarp luggar sina första poäng i denna eller nästa omgång, vilket vore kanon.

2010-10-11 @ 16:12:34
Postat av: Anonym

Överhuvudtaget ser nästa omgång superintressant ut, med i stort sett ovissa utgångar i alla matcher. Känns som en "vägsskälomgång" för fler lag än Floda. Tror att Barnarp luggar sina första poäng i denna eller nästa omgång, vilket vore kanon.

2010-10-11 @ 16:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0