Ger oss betyget VG.

Oavgjort mot Sirius igår. Känns surt.
Matchbilden blir och Sirius uppträder precis som förväntat vilket är trist för publiken.
Nä, Sirius val att spela innebandy attraherar mig inte över huvudtaget. Det tar inte vår sport framåt och publiken får verkligen inte valuta för entrépengen. Är det en tillfällighet att TV4 inte väljer att sända någon match med dem?

Skit samma, 2 segrar och 2 oavgjorda matcher i säsongsinledningen får anses som väl godkänt. Nu närmast väntar Dalen som i måndags imponerade stort då de vann lokalderbyt över City. Tråkigt för matchen och Peder själv om axeln gör att han inte kan medverka.

**************
Lokalderby på Fredag mellan FBC Lerum (med profiler som Mattias Ryberg) vs Floda (Lagmaskinen). Såg att Johan Axelson i Lerum försökte få det till att Floda är favoriter. Hmmm... Om Lerum har som målsättning att utmana om seriesegern och Floda har att hänga kvar i serien. Hur kan då Floda vara favorit? Om Lerum står på endast 3 poäng efter 3 omgångar så har de 6 poäng att ta igen på IBF Göteborg. Det kommer de aldrig göra. Så för Lerum spelar de inte bara ett derby. De spelar för att rädda säsongen.

Floda kan bara njuta av tillställningen och försöka ta revansch från förra året. Vad kan dessutom vara roligare än att förstöra hela Lerums säsong?

Biljetten är löst. Bänkraden bokad. Det här ska bli skoj!

***********************************
Jag vet att IBF Göteborg först ska vinna mot Barnarp för att texten ska stämma. Om jag fick oddset 1.10 gånger pengarna på IBF Göteborg skulle jag sätta hela mitt sparkonto.

*****************
IBF Laget får se till att ta sin första seger i helgen. Borta mot Ale borde inte vara en omöjlig uppgift!


Kommentarer
Postat av: Micke #37 Lerum

Måste ju bara kommentera att Axelssons anger Floda som favoriter efter deras inledning av serien med två raka segrar mot vår enda...med andra ord,målsättning är inte en faktor i Axels kommentar! Sen vet ju du lika väl som jag att målsättning inte räknas i ett derby, det är passionen!

Blir lite tomt utan dig på Flodas bänk och på läktaren under våra träningar i år..serien har helt klart tappat en kännare...men jag önskar dig lycka till i din nya omgivning!

2010-10-07 @ 21:34:08
Postat av: Björklund

Hade gett mycket för att kunna se matchen mellan Lerum-Floda. Ingen som kan tänka sig att livestreama för mig här borta i Kina?



Lite trist att inte fler lag filmar sina matcher och visar lite godbitar.

2010-10-08 @ 11:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0