Uppdatering Floda IBK

Kollade in Flodas match mot Greåker igår. Såg stabilt ut. Märks att fokus varit på försvarsspelet. Spelet med boll kommer säkerligen utvecklas en hel del fram till premiären. Resultat? Seger med 4-3 för Floda.

*************
Nu vet jag inte eftersom jag ej var på plats. Men enligt utsago så spelade Partille med "de flesta ordinarie" i sin match mot Greåker i Fredags. Resultat? Seger för Greåker med 7-3.

****
Vet ej om Greåker matchade samma lag i de båda matcherna.

****************
Kan ge en liten uppdatering kring nyförvärv i Floda IBK.

Backar:

Christoffer Lövström
, FBC Challengers. En Lerumsprofil som stått högt upp på Flodas (min) önskelista de senaste åren. En offensivt skicklig spelare med bra drag i bössan.

Johan Andersson,
IBK Alingsås. Också en skicklig back med stora styrkor offensivt. Även Johan har rejält klipp i skottet och dessa 2 kommer bli oerhört nyttiga kommande säsong.

Centrar/Forwards:

Mattias Andersson
, IBK Alingsås. Slitstark spelare som förra året producerade en hel del poäng i Div.3 Västergötland. Yngre bror till Johan. Tror på en stark utvecklingskurva i år för en redan mycket bra spelare.

Viktor Bood
, Skövde IBF. En av mina favoriter från förra årets serie. Ett riktigt rivjärn och en energispridare. Kommer ej synas så mycket för det ovana innebandyögat men gör ett enormt jobb i "det tysta". Har kapacitet att ta för sig mer i det offensiva spelet. Det var inte mer än rätt att han valde Floda IBK i år då Viktor avgjorde båda matcherna till Skövdes fördel mot Floda IBK förra året.

Simon Säre
, Frölunda. En kille med grymt mycket innebandy i sig. Har tyvärr varit skadad stora delar av försäsongen och jag vet ej status för tillfället. Men med rätt inställning så har han alla förutsättningar att bli en poängmaskin.

På förlustsidan så står det klart att rutinerade killarna såsom Marthin Bergstrand, Jonas Kruse, Jonas Magnusson, Tomas Tikkanen ej kommer spela kommande säsong. Själv tror jag väl inte riktigt att sista ordet är sagt.

**************
Jag brukar inte läsa Henrik Rydströms blogg. Men idag berör han ett bekant ämne .

*******************************************

Kommentarer
Postat av: Ali#99

EG måste vara glad att Kruse och Bergis inte spelar nästa säsong för då kanske han vinner den interna poängligan för backarna ;).

Nej skämt och sido riktigt synd att de ink. Tikkanen och Magnusson lägger av..

2010-08-23 @ 12:16:18
Postat av: Ali#99

När får vi se din tippning för div.2 Oredsson??

2010-08-23 @ 12:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0