FBC Lerum = Bättre än Barcelona?

Jo, jag läste i en tidningsintervjuv med Xavi för ett par veckor sedan. I den betonade han hur "Pep" kommer med små justeringar taktiskt inför varje match och att alla i Barcelona anpassar sig något efter motståndet. Det är det som är den stora förändringen sedan "Pep" tillträdde som coach.

Var och såg FBC Lerum - Östra igår och satt och funderade just över en sak... Ingen kan anklaga FBC Lerum för att inte vara modiga och oavsett motståndare gå in och "spela sitt spel". Det kommer kanske ge en trygget i att veta att "motståndaren ska behöva anpassa sig efter oss, vi litar på oss själva". Men som matchen såg ut igår så tror jag att FBC Lerum spelade precis så som Östra hoppats på. Så jag vet inte.... är det en styrka eller svaghet att alltid "spela sitt eget spel" oavsett motstånd?? Hmm..... Och vad klassificerar man som "sitt eget spel"?

--------------------------------------

Även sett Partille - Frölunda i JAS under veckan. Kanske hade jag uppskruvade förväntingar, för jag kan väl kort konstatera att jag hade förväntat mig betydligt mer.
Gissar att båda lagen gnuggat PP efter matchen.

---------------------------------------------------------------
Marstrand - Tygriket om en stund...
--------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0