Status Floda IBK (Div.2)

Nu har vi passerat midsommar och jag tänkte lämna en liten status till de som är nyfikna.

Ledarteamet börjar verkligen ta form.
Själv kommer jag ta huvudansvaret i år igen och jag har fått med mig lite fler personer att stötta mig mot.

Magnus Warberg
kommer ansvara för den fysiska statusen. Många känner säkerligen till honom som ledare för U-laget (Floda IBK - Div.4) föregående säsong. Det som de flesta kanske inte vet är att han tillhört sverigeeliten i friidrott och flertalet av hans klubbrekord har nu stått sig över 10 år i Lerums Friidrottsklubb. Helt enkelt rätt bra koll på fysiska träningen...

Bosse Lundin kommer hjälpa till som lagledare. Ska bli oerhört skönt att kunna få stöd av Bosse i allt arbete kring A-truppen. Han kommer bli den förlängda armen som hjälper till att dra i de trådar som behövs. Bosse har länge varit en klippa i teamet kring p.92 laget oh tar alltså nu steget upp i A-teamet.

Daniel Ånskog är just nu med och hjälper till på försäsongen. En härlig personlighet som jag hoppas även kommer kunna ta en roll till hösten. Sprider alltid positiv energi!

Mikall Nilsson min gamle radarpartner i A-laget är nu återigen tillbaka i Floda IBK. Hans uppgift är den enormt viktiga "talangutvecklingen". Michael kommer inledningsvis agera bollplank, mentor, storebror, coach etc åt en grupp talangfulla spelare, allt för att undelätta i steget mellan junior -seniorinnebandyn. Ett extra stöd till ett fåtal spelare helt enkelt. Förhoppningen finns att det även ska vara möjligt att ta några etablerade A-lagsspelare under sina vingar i höst för att hjälpa till att lyfta kvaliteten ytterligare en nivå.

Måste ändå säga att jag tycker det är riktigt synd att Fille inte är med på skutan... Han/Du underlättade enormt mycket för mig på de träningar vi var 2 på och bidrog också med en hel del bra synpunkter. Mmmmm... trist!

Herrsektionen har också utökats med flertalet personer. Vet inte hur officiellt det är ännu så jag väljer att hålla det internt än så länge. Men klart är i alla fall att Bravell och Ville kommer få fler mycket kompetenta personer som hjälper till att styra skeppet. Och förhoppningsvis kommer styrkan utökas ytterligare...

Så det börjar kännas som det är på helt klart rätt väg. Dock är det fortfarande minst 1 tränare som behöver tillsättas. Får se vad vi kan komma fram till för lösning.... Intresserad? Skicka ett mai! =)
fredrik.oredsson(at)gmail.com

-------------------------------
Truppen
4 målvakter klara.
7 backar klara.
4 centrar klara.
7 forwards klara.

Öppna platser
1-2 backar
2-3 centrar/forwards

Det kommer en mycket intressant spelare och tränar med oss under veckan. Hoppas han kan vara sugen på att nypa en platserna. Dessutom rightare vilket skulle balansera laget ännu bättre. Får se vad det leder till....  Dessutom sprang jag på en annan spelare för någon vecka sedan som skulle passa jättebra i vårt sätt att vilja spela innebandy... Så... Ja... Det finns fortfarande 3-4 alternativ öppna just nu.  Men det är även grymt kul att se hur Gurra, Oliver och Alex tar för sig på träningarna! Så ja... angenäma bekymmer... Hmmmm.... =)
Återkommer med info kring truppen när det närmar sig....

Läste ett "tips på ett forum". Där tippade de Floda som typ 8:a i serien med motiveringen. "Floda kan nog grisa till sig några segrar i Rydsberg". Det känns verkligen som att de läst sönder oss redan....

"Framgång genom Harmoni"

Kommentarer
Postat av: Ali

De vet inte vilken pisk de kommer och få av Floda =).

Det skall bli kul och se hur deras hakar kommer och hänga slutet på sesongen...

2009-06-22 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0