Hallå??

Vet att man kanske inte borde blogga om en del saker... Men dessa saker är inom gråzonen! =)

********************
Gästbok på en officiell hemsida = Kalle Anka klubb!
Snälla Floda IBK... Jag ber er igen! Ta bort Gästboken på huvudsidan! Fyller ingen som helst vettig funktion.

*********
En sådan här fuktion ska vi ha på vår hemsida! Magnusson, löser du? =)

*******************
Efter att ha sett oerhört mycket innebandymatcher i år så känner jag mig HET och hoppfull inför kommande "Silly S". Hoppas verkligen bara alla i klubben inser vad vi gjort och vad som nu krävs?

***************
Citatet: "Att gå upp i div.2 är en ren bonus" .... Det är som att slå A-laget rakt i ansiktet. Säga att det är en bonus till alla som slitit för detta i flera år i ur och skur... När det dessutom är en uttalada målsättning! Hoppas det är en feltolkning... Annars, Skärpning!

***********
Bjudit in mig själv och spelarådet till nästa styrelsemöte... Har inte fått svar på när det är ännu bara... Men det kommer säkert på mail vilken dag som helst....

**********************
Mycket är fantastiskt bra i Floda IBK och jag är stolt som fått representera klubben i så många år. Men vissa saker... Hmmm... Har mycket jag vill bidra med!  Känns trist att klubben inte vill ta del av mina kunskaper...

*************************
Eller så är jag bara en störande jävel! =)

***********
Sätter man upp målsättningar så gäller det att alla tar ansvar för sin del i framgångståget. När man sen har lyckats då kan inte hälften fortfarande stå kvar på perrongen och vara överraskade.....

***************************
Är övertygad om att vi kommer ha en grymt spännande trupp innan säsongen startar i Maj! Minst lika spännande trupp som idag... =) En bra mix av Talang, Kunskap, Rutin, Hunger.... Jag är sjukt sugen på att utveckla truppen!

********

"En innebandyklubb med Bredd" - Tog upp det för ett halvår sedan.. Kanske måste blogga lite om det för att det ska komma upp på tapeten igen? Otroligt klen slogan...

Missförstå mig rätt!
Fantastiskt att ge alla ett lag att spela i oavsett kunskap. Men varför man vill ha bredd är ju för att alla utvecklas olika sent.
Bra recept!

Men varför vill man ge alla chans att utvecklas i sin egen takt? Jo, för att det ska komma fram riktigt bra spelare! Så målsättningen är väl egentligen som alla klubbar som har ett A-lag? Att få ett så starkt representationslag som möjligt! Eller hur?  Så det man egentligen menar är - ELIT genom BREDD!
Sen ska vi även ska ge plats till dem som inte har samma utveckling/ambitionsnivå... Men inte i A-laget utan i en lägre seniorserie.... Låt ALLA spela på sin absoluta MAXIMALA nivå!

Avsevärd skillnad.
Finns det inte ett attraktivt lag för de som utvecklas oavsett ålder så... Ja, då blir det inte bra....
Till ett A-lag kommer de som blir bäst! Oavsett utvecklingskurva i och med en fantastisk bredd, men vi måste också låta alla våga drömma!

Floda IBK.... nya Odelberg? Mullsjö?

Jag vet inte, men det är underbart att vi vill få med alla på tåget, bara vi inte glömmer av att ha ett starkt Lok!
kan man skriva så...?

En stor grund ger höga pyramider!
Men hur intressanta är pyramider utan några toppar?
Kan man lika gärna se en kulle.....

Det jag menar är... Det finns olika vägar till framgång... Men slutmålet är väl alltid detsamma?
Tycker satsningen på bredd är helt rätt, OM det är för att ge många fler chansen att utvecklas till sin maximala nivå!

Floda IBK - För maximal utveckling!


Kommentarer
Postat av: Ingemar

Hej Fredrik och spelare i A-laget!



Vi är många som följer er och verkligen uppskattar era insaser för innebandyn och Floda IBK.



TACK! TACK! TACK!



Sedan lite utdrag från styrelsearbetet 2003-2004, från möte med styrelse, Oredsson och ytterligare viktiga personer i Floda IBK



Utdrag från "Måldiskussion för Floda IBK 8 oktober 2003" där det beslutades om sikte mot division 2!





1. Vilket mål ska vi ha?

Vision: Floda IBKs vision är att ha en verksamhet på alla nivåer från senior- till ungdoms- och veteranverksamhet. Klubben ska stå för kvalitet och bredd, som tryggar försörjningen av nya spelare till A / B- truppen.

Utbilda ungdomarna till goda samhällsmedborgare.

Alla som vill ska kunna vara med.



2. Skall vi vara en ungdomsförening?

Vi ska vara en bredd klubb. Men en stark seniorverksamhet bör finnas så att ungdomarna har något att sträva efter.



3. m m







FLODA IBK

Verksamhetsberättelse 2003-2004

.

.

Framtiden: Styrelsen har satt målsättningen att ha ett stabilt div 2-lag inom några år, genom att i första hand utveckla de spelare som kommer fram i egna led, tillsammans med dagens stomme, som kommer från div 1-spel i andra klubbar.

.

.







Det tog cirka 5 år att nå målsättningen och nu är det dags för nästa målsättning ....





Jag tycker också, att man skall fortsätta satsningen flera represenationslag, med olika ambitionsnivåer.



Och försöka hitta möjligheter till ytterligare träning. Om jag minns rätt sa Roger Gustavsson :

"Den riktiga talangen, är den spelare som orkar komma upp i 10000!? timmars träning ..." Eller vad var det han sa?







2009-02-27 @ 18:51:15
Postat av: Charles

Han sa att för att bli en elitseriespelare i Ishockey måste du lägga ned 15000 timmar på träning.



Nästan rätt dock.

2009-03-01 @ 00:22:57
Postat av: Magnusson

Den där coachgrejen kan jag inte fixa men gästboken går att fixa på nolltid. Ska jag?

2009-03-01 @ 15:33:39
Postat av: Oredsson

Hade jag fått ta beslutet Magnusson så hade jag sagt ja direkt. =) Tyvärr inte mitt bord. Men du som Webansvarig kanske har fler befogenheter. Tycker hur som helst att Gästboken inte är något bra på en klubbhemsida. Där ska klubben avgöra vilken information som sprids genom artilkar och liknande. Se ex. på Challengers. Så, har du befogenheter eller vet vem du ska fråga, tror det vore bra för klubben om Gästboken försvann. Mycket seriösare!

2009-03-01 @ 16:56:47
Postat av: John

Kan man inte göra så att alla inlägg på GB:n måste granskas av webansvarige (Magnusson) innan det läggs upp. Jag tycker det är ett bra ställe att hetsa folk att ta sig till hallen och liknande.



Som det är just nu är det för mycket skit där, det är inte gästbokens fel. Det är att folk är galna.

2009-03-01 @ 21:20:44
Postat av: john igen

glömde länka min blogg.

2009-03-01 @ 21:21:46
URL: http://johnlundh.blogg.se/
Postat av: John

Kan man inte göra så att alla inlägg på GB:n måste granskas av webansvarige (Magnusson) innan det läggs upp. Jag tycker det är ett bra ställe att hetsa folk att ta sig till hallen och liknande.



Som det är just nu är det för mycket skit där, det är inte gästbokens fel. Det är att folk är galna.

2009-03-01 @ 21:22:52
Postat av: Magnusson

Det går tyvärr inte att göra så som du föreslår John, funktionen finns helt enkelt inte. Det enda som finns är att man kan höja "säkerheten" genom att sätta ett lösenord för alla som vill kunna skriva men att vem som helst kan läsa.



Angående hetsningar inför match kan man ju börja göra lite seriösare reklam på sidan genom bild och text i nyheterna.



Jag ser egentligen ingen funktion med att ha kvar gästboken, precis som Ored säger och kommunikationen blir bättre då många inlägg riktar sig till enskilda lag (som har en egen gästbok) och andra inlägg bör tas över mail.

2009-03-02 @ 00:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0