Vi delade ut tidiga Julklappar!

Läste Björklunds krönika på IBF Göteborgs hemsida. Otroligt skoj att fler tycker att vi i Floda gör ett riktigt bra jobb! Med så här mycket uppmärksamhet som man har fått de sista dagarna så kanske jag snart får min första förfrågan? Vore gött att slippa skräpgänget man nu får stå ut med... =)

---------
Derby i Fredags.
Kul att Lerum hade gjort ett riktigt bra arrangemang!
Härligt med en underbar publik som dominerade på läktaren!
Resultatmässigt.... njae...ok.... Vi borde punkterat matchen! Men Micke var riktigt het i mål... Inte lätt att "se nätet" när man inte ens kan se målet!

----------
På tal om arrangemanget.
Det är ett tydligt exempel på varför vi behöver vara minst 2 klubbar i kommunen! Konkurrens sporrar och driver utvecklingen framåt. Jag är övertygad om att Lerum hämtat inspiration/motivation av våra arrangemang med inlöp tillsammans med knattelag, nedsläckt hall etc. (inte för att vi på något sätt är ensamma, men garanterat har det varit en nagel i ögat att vi med små medel försöker göra något och dessutom gjort det ganska bra!) Nu märktes det att Lerum verkligen jobbat på att göra det bättre än oss! Kanon! Upp till Floda nu att höja nivån ytterligare inför rond nr.2.

-----------
Fick någon talanglös kommentar som vanligt.
Givetvis anonymt eftersom det då är lättare att kritisera...Problemet är att jag förstår inte riktigt vad personen menar... För det enda jag skrivit om Lerum sista månaderna är:
1. Varför så envisa med att stressa högt? (Tydligen höll några med mig och efter Östra matchen så har Lerum nu spelat ett bättre och mer varierat försvarsspel. Ett par segrar har det visst blivit också... )
2. Berömt Westman och Lundgren
3. Hetsat lite inför derbyt.

Att dra paralleller mellan Floda IBK och Floda BOIF... Ja, redan där borde man slutat bry sig.... Det visar verkligen på hur korkad personen i fråga måste vara. Sluta läs bloggen för fan och börja hjälpa till i föreningslivet i stället!

--------------------------

Nu gäller det att tugga på. Precis som Björklund skriver så är vi nu bara i halvtid och dagens tabell kommer inte finnas i några historieböcker. Marstrand börjar se heta ut, Pixbo kommer säkert förändra på något sätt inom kort och Nygård vill säkert göra ytterligare 40 poäng för Barnarp . Så det finns ingen tid till ro än inte...

------------------------
Jag är ruskigt imponerad av Nygård.....

-------
Jag är faktiskt avundsjuk på Lerum för en sak!
Att de har Kjell Enhager inom klubben! Jag har varit på flertalet av hans föreläsningar och filmen Jag AB kan jag mer eller mindre utantill. Utan att han vet om det så har han till stor del format mig till den jag är idag. Hade varit otroligt spännande att få ta del av hans kunskaper!

---------------
Tack för komplimangerna. Det glädjer. Men jag vill verkligen förtydliga att jag inte är ensam bakom våra resultat. De senaste åren har klubben som helhet tagit enorma kliv i sin utveckling. 
Vi är faktiskt ganska många som är superengagerade i Floda!

---------------

Framgång genom Harmoni.


Kommentarer
Postat av: En som sett arrangemangen från båda läktarna

Jag har sett arrangemangen hos både FBC Lerum och Floda. Får nog säga att FBC Lerum gm Lomis legat före Floda ett bra tag både på herr och damsidan.

2009-12-08 @ 17:53:11
Postat av: Oredsson

Visst har (och är) Lerum före Floda med arrangemanget när matchen är igång. Lomis är rutinerad Speaker, Jinglar etc. Där jag tycker att Floda varit vassare i år är 1. Inför matchen. 2. Matchprogrammen. 3. Intro. Där visade Lerum med besked att de arbetat på att förbättra sig och tagit det till en väldigt hög nivå.

2009-12-09 @ 12:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0