Står jag kvar på perrongen? Kanske... Men är det dumt?

Jag vet inte om jag har formulerat mig otydligt i min tidigare text.
Texten handlade om VAD gick fel sist och VAD skulle göra det annorlunda nu?

Texten är dessutom mina högst personliga tankar och funderingar!

Närmast följer några urklipp från "kommentarer" på min tidigare text som jag måste få belysa.
*
Ex. signaturen "svar på tal" :
"Floda är inbjudet till samarbetet men är inte mogna än men det finns krafter som vill.
Vad gör fotbollen som lyckas behålla sina klubbar...
Nja, de stannar kvar i som högst div 3. När de kommer högre riskeras hela föreningens fortlevnad.
Utveckling kallas det som 0302 och Pantern gör. Anledningen är en högre kvalitativ organisation, ge alla i alla åldrar möjlighet till innebandyspel oavsett talang och kön m.m., m.m.
Anas en avundsjuka att inte blivit tillfrågade, Floda?"

Hela mitt svar finns att läsa under kommentarer på tidigare text. Men jag förundras över en liten sak som jag behöver belysa. Jag har markerat texten med fet stil.
Ena raden = Floda ÄR inbjudet .
Sista raden = Anas en avundsjuka att ni INTE blivit tillfrågade, Floda?

"Svar på tal" - Du får bestämma dig för ETT av alternativen. :)
*
Från signaturen "Wollongong" kom följade kommentar:
"Det känns som att du står på perrongen och tåget just har gått..."

Ska försöka förklara i tågexempel så att exempelvis jag och  "Wollongong" förstår varandra...

Det kan hända att jag står på perrongen och funderar. Det är precis det jag tycker att fler borde göra.  

Vid den senast sammanslagningen råkade man stå på spåret och bli påkörd av tåget.

Så frågan inför denna sammanslagning är:
Ska man bara ställa sig på spåret IGEN och bli påkörd av tåget?


ELLER


Ska man göra något ANNORLUNDA jämfört med sist?
Exempelvis vänta på perrongen tills tåget har stannat och sen åka med i tåget istället.

*
Jag har dessutom aldrig skrivit att det är FEL att klubbarna går samman, men jag vet inte heller om det är RÄTT?

Det jag ifrågasätter är precis de frågor jag belyst tidigare.
Vad hände sist?
Vad har man lärt sig?
Vad är det som gör att det kommer bli bättre nu?
Varför har man inte haft ungdomar i 0302 som tagit plats i A-laget?
(När Ex. Pantern blir ett "mittenlag" i div.2 med spelare födda på 90- talet som gör det kanon!*applåder*)
Vad vinner Pantern på att gå samman? (Jo jag vet att man får ett bra damlag och starkare styrelse men är det argument nog?)
*
Signatur "Dambandyintresserad" hade en del bra synpunkter.
Daminnebandyn är fortfarande så ung att den utvecklas i rasande takt. Jag håller med om att daminnebandyn behöver få starkare positioner i sina klubbar. Det jag undrar över är:

"Det som fattas hos ena klubben kan kompletteras av den andra klubben! Panterns damsida är inte så stark men kan mha 0302IB:s nuvaranda damsida bli en kanonstark daminnebandydel i Västra Sverige! Tänk igenom hela situationen och utgå inte enbart från ungdom och herrsidan som fungerar bra i bägge föreningarna!!"


Det som fattas... - Helt korrekt, man kan komplettera upp varandra genom en sammanslagning.
ungdom och herrsidan som fungerar bra i bägge föreningarna!!" - Så du menar att det som fattas är... Damlag? Styrelse? Sponsorer? Och allvarligt talat...

Titta på hur klubbarna ser ut!
Vilken är snittåldern i A-laget?
Hur är kvalitéten nu jämfört med tidigare år?
Hur kan du påstå att det fungerar BRA i BÄGGE föreningarna?

Om det hade fungerat bra i bägge föreningarna så hade jag också kallat denna sammaslagning för utveckling, men... Det är just detta MEN... Fungerar det verkligen bra i bägge föreningarna?

De Argument jag har tagit del av som utomstånde låter väldigt likt de argument som användes för ca 10 år sedan...

Hmm... Klart, politiker vinner ju val på samma vallöften gång efter annan så varför inte...

Sen vet man aldrig, jag kanske kommer bli jätteavundsjuk för att jag inte får vara med i framtiden.
Kanske kommer ligga på mina bara knän och be om att få coacha, spela eller bära flaskor i ett lag.
Sammanslagningen kanske är det bästa som hänt innebandyn i västsverige!
Men... just detta MEN... Tror ni det?


******

LT är för roliga - Läste artikeln om Årets Idrottare 0302 Dam som jag tycker gjort det otroligt bra!
Det är svårt att etablera sig i en högre division. Är rätt säker på att det "nästa gång" kommer gå ännu bättre.

Men just den delen där det står
"Man har inte brustit i kunskap och spelskicklighet. Det vidhåller "ansvarig tränare" än idag, men det för 0302: deltråkiga facit i hand. Skador på nyckelspelare och inte minst trytande kondition menar han vara orsakerna till att det bara blev ett år i ettan.
- Vi har hängt med i mellan två och två och en halv period. Sedan har vi tappat. Det räcker inte med att träna två pass i veckan för ett division 1-lag, men brist på vettiga halltider har gjort att vi inte kunnat träna mer, säger han"

Nu har jag den största respekt för tränaren i fråga och vet av erfarenhet att LT har en stor förmåga att "tolka på sitt sätt" så jag lägger ingen vikt vid det. Men OM det skulle vara så att det är sagt så som det är skrivet....
Någon som har hört talas om att man kan träna kondition utomhus? :)

******


Kommentarer
Postat av: Hannah

hejsan! =) Hoppas att du får en fortsatt trevlig torsdag!

2008-03-06 @ 18:21:15
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Steve

Faktum är att man knappt orkar ta sig igenom de mängder med text du publicerar.
Du är också duktig på att helgardera dig mot alla eventuella motargument... Håller med Wollongong Wolves när denne menar att tåget gått.
Trevlig färg på bloggen dock...

2008-03-07 @ 20:42:06
Postat av: Daminnebandyintresserad

Det jag menade är inte att det fattas damlag/styrelse etc som du skriver utan att damsidorna på Pantern resp 0302-sidan kan komplettera varandra då man ligger långt fram på olika delar av damsidan. Ex Pantern har idag div 3 dam (mestadels bestånde av födda 90-94) 0302 har damlag div 2 (skiftande åldrar från födda 90 till äldsta född på 60-talet). Summa sumarum yngre tjejer i Pantern har inga att lära av och 0302:s damer har ett fåtal men allt för få som kan axla manteln i damlaget. Kan det bli bättre? Självklart! Vad det sen beror på varför det fattas eller finns hos den ena eller andra klubben spelar egentligen ingen större roll utan man får se det hela i ett större perspektiv, nämligen innebandyn i Lerums Kommun som enligt mig kan växa och bli starkare genom en sammanslagning.

2008-03-08 @ 17:28:15
URL: http://lisavanginhoven.blogg.se
Postat av: Mattias Flodén, damtränare 0302 IB

Hej! Många intressanta texter du författat! Kul att du skriver om tjejerna i 0302 IB! Efter säsongens slit i div 1 västra är dem värda varenda liten rad som skrivs.

Kondition i relation till vettiga halltider, träna utomhus mm. Slå en signal så kan vi prata mera om detta :-)

2008-03-11 @ 23:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0