Spännande!

Då var det klart, 0302 "hjärta" Pantern = Sant!

Dessutom fanns det aldrig någon tvekan i denna viktiga fråga.
Hela 90 personer hade tagit sig ner till vallokalerna för att kunna rösta och påverka resultatet.
Resultatet blev att 100 % röstade "JA"., dvs ett samgående.

"Nu väntar ett par månaders hårt arbete för att sätta organisationen och förbereda sig för en ny säsong - med den skillnaden att föreningen nu blir en av Sveriges 10 största innebandyföreningar och i särklass största i Västsverige."

Denna konstellation kan kanske bli lyckad med tanke på att 0302:s herrar åkte ur div.2 och att man nu kan få 2 st representationslag. Även damlaget kommer få sig ett lyft så klart. Styrelsen blir gemensam och sponsorerna likaså. 

För att citera "wollogong" -
"Din stora mardröm besannades ikväll, iom att 100% av mötets deltagare röstade JA!"

Har du läst mina funderingar över huvudtaget?
Min vardag påverkas inte av att 5 klubbar väljer att bli 1.
Det är er som tillhör klubbarna som detta beslut påverkar.
Så MIN "mardröm" besannades inte igår kväll.
Men om det inte sker något annorlunda jämfört med sist så kommer DIN mardröm kanske att förverkligas om ca 10 år...

Men 90(!) Personer! Av hur många medlemmar totalt, 600? 700?
Ett valdeltagade på knappt 10-15 % ?

Oj oj oj... Man kan inte direkt påstå att medlemmarna visade sitt engagemang.
Eller var detta ett så självklart "JA" för "alla utom mig"?
Hoppas alla som satt hemma vet om att ni påverkade framtiden.
Hoppas för er skull att det blir bra...

Kom inte och "gnäll" när ert barn inte platsar i den gemensamma truppen som "behövs vid 16 års ålder".
För inte kan man väl Elitsatsa i en förening utan att även satsa i juniorlagen? Eller?
(Nu menar jag inte POJK och FLICK lagen)

Önskar med handen på hjärtat klubbarna all lycka!

Skulle det finnas någon som inte gillar beslutet och ångrar sig att man inte gick och röstade. 
Er kan jag hälsa att det fortfarande finns möjlighet att välja på någon annan klubb utan att behöva lämna kommunen... Tror säkert den klubben tar emot er med Öppna armar, men passa på, den valmöjligheten kanske inte finns om 10 år....

Till sist...
Vem vet... Ni kanske ser mig i en Panternstenkullenlerumgråbostanum tröja förr än ni anar! :)

Lova mig i så fall att ni påminner mig om att jag var skeptisk, ifrågasatte, undrade...
Men gör det först om några år!

Kommentarer
Postat av: .

600-700 medlemmar,ja. Men tänk även på att många av dom ~700 medlemmarna är under 16 år och inte hade rösträtt som jag har förstått det, så man får nog förkorta den siffran lite.

2008-03-13 @ 15:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0