Ulf greppar pennan!

Vad är det som händer, andra blogginlägget på kort tid! Kan det vara så att Ulf A, Partilles starke man, som äntligen gjort slag i saken och skaffat en blogg som inspirerar mig? Ja, just i detta inlägget i alla fall. För er som inte hittat hans blogg ännu, www.spejsat.wordpress.com . I stort sett daliga uppdateringar så den rekommenderas varmt.

Fick också äran att bli omnänd i bloggen vilket känns stort, speciellt eftersom myten är att Ulf aldrig läser bloggar. Vill gärna passa på att styrka några saker som han skriver innan jag seglar iväg på lite annat.

I inlägget http://spejsat.wordpress.com/2012/09/16/traningsmatcher-hur-vasentliga-ar-de/ framgår det bland annat att jag ofta återkommer till Partille. Vill bara förtydliga att sjävklart är det så! Jag älskar sporten innebandy. Jag bor i Floda. Det innebär att de lag jag följer närmast och som engagerar mig mest är Floda, Lerum, Partille, IBF Göteborg, i viss mån Alingsås och sen försöker jag se lite av Pixbo också. Vissa verkar tro att jag "hatar PIBS" men så är verkligen inte fallet. Jag hyser stor respekt för Ulf. Mest på grund av hans enorma engagemang och att han alltid vågar signera sina åsikter, sen är det inte alltid så att jag delar hans uppfattning, men det är en helt annan femma. Partille gör grymt mycket som är bra och är en klubb som engagerar och berör. Men som sagt, alla åsikter kan vi inte dela och det är inte mer med det. Vi ser helt enkelt matcher/situationer med olika glasögon. Det blir även övertydligt när jag läser Partilles referat och liknande från våra egna drabbningar genom åren. Ibland undrar jag om vi ens har varit på samma match...
 
Jag hoppas nu verkligen att ett årskort kommer med posten efter löftet att PIBS har bokat en stol. Ska se så många matcher jag bara hinner där Floda, Lerum eller Partille lirar. Underhållning när det är som bäst! Och jag kommer försöka skriva några ärliga rader om varje match jag ser. Från min synvinkel och mitt sätt att se på matcherna.

Dessutom är det grymt skönt för min egen utveckling att bara kolla på andra matcher. Det finns alltid något man kan plocka och att sitta och grubbla på beslut/coachningar som andra tar är rätt befriande. Jag tror det är viktigt för min egen energi/utveckling att skaffa mig distans ibland.

När jag ändå är i farten kan jag övertydligt förklara att det är samma relation som jag har till FBC Lerum. Det är också en klubb som gör många saker fantastiskt bra och jag tror jag har min vanliga plats bokad på de matcherna också. (Är lite sen med inbetalningen för stödmedlem i år, men det kommer).

I Floda har jag också min plats bokad. Synd att många matcher går samtidigt som våra egna bara. Men jag ska allt ta mig ner till hallen och ge både ris och ros. =) 

När det kommer till matcher däremot. Då kommer jag alltid göra allting för att segra. Sen spelar det ingen roll om motståndaren heter PIBS, Lerum, Floda, IBF Göteborg, Falun eller Storvreta. När det väl är match så kommer jag se till att mitt lag har bäst förutsättningar att vinna matchen. Så enkelt är det. Att det blir extra viktigt att vinna mot lag i närheten av det jag representerar är självklart. Derby kallas det.

Som en klok man sa på läktaren i FBC Lerum. "Vi är inte bästa kompisar, men vi har respekt för varandras engagemang och kunnande".

Och det är verkligen så det är. På tok för många i innebandykretsen klarar inte av att skilja på "sak och person". När det väl är match, då gör alla sitt yttersta för att segra. Jag har mitt sätt som jag tror på. Andra coacher har ibland ett sätt som jag föraktar i matchsituationer. Men det är så det är. Sen på läktaren eller efter matcherna anser jag att fler borde slappna av lite mer. Senaste tiden har jag försökt ta lite luncher med alla möjliga innebandyengagerade personer och bara tjöta lite. Grymt kul och givande! Så är det någon som är sugen på en lunch någon dag, även om vi bara gnabbats i motståndarbås tidigare så hör av er. Jag är på. =)
 
Ang. min tabell där jag tippade div.1 västra så fanns det mycket riktigt en procentsats för hur stor chansen är till serieseger. Där har Partille otvivelaktigt bäst förutsättningar och lägst odds på att vinna serien. Sen att jag tror (trodde) på att Alingsås kommer skrälla och ta hem en "otippad" serieseger är en annan femma. Därför blev det inte på automatik samma placering som % möjlighet att vinna serien. Vidhåller fortfarande att Partille borde vinna serien. Det är nog hela innebandysverige överens om.
 
Det blev så långt det här inläggget att jag stoppar här. Får återkomma till småkrafs vid ett annat tillfälle.
Det går nästan att ta som ett löfte på att ytterligare ett blogginlägg kommer publiceras innan jul.

Hade förresten varit kul om fler gav sig på ett serietips om Div.1, Allsvenskan eller den serien ni vill tippa. Vill ni inte lägga det som en kommentar så skicka ett mail så publicerar jag det som ett "gäst inlägg". fredrik.oredsson at gmail.com
 
Vill avsluta med att jag respekterar verkligen alla som alltid vågar skriva sina namn vid inlägg på bloggar eller forum. Det är alldeles för lätt att kasta skit på nätet anonymt. Sen att vi inte alltid delar åsikter är en helt annan sak.

Sak.
Person.

Kom ihåg den skillnanden. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tommie Standerth, läktarexperten

Orkar inte tippa hela serier. Kommenterar bara lagen som du just har nämnt.

Partille: Kommer vinna div 1, hur lätt som helst. Tror dock de torskar mot Floda i minst 1 av derbyna. Har inte sett mycket av Lundberg i deras referat på försäsongen. Om han lirar kvar hoppas jag klubben använder honom på rätt sätt. Låt han få äga boll, använda sig av sin kroppshydda över hela banan samt lira honom med en spelskicklig leftare. Då kommer han producera.

Floda: EG och Harysson kommer se till att laget vinner ett gäng med matcher. Serien har för mycket nya lag för att jag ska kunna uttala mig om placering, men laget känns utvecklingsbart och presterar junisarna så kan det bli bra. Har dock en känsla av att det kan bli ganska tufft iår. Jag hoppas de överbevisar mig och placerar sig högt. Floda har presterat bättre än vad jag trott tidigare, kan bara gå tillbaka till förra säsongen. När jag slutade trodde jag att de skulle få det tufft, Så blev självklart inte fallet utan laget vann hur mycket som helst. Så viktig var jag. = )

Lerum: Kommer placera sig runt plats 3-5 tror jag.

IBF GBG: Kommer självklart vinna Allsvenskan, varför tro något annat. = ) Stand up, for the champions!!!! Nä, det kanske blir svårt men ni har ett grymt lag så ni det kan bli bra det här.

2012-09-20 @ 15:11:06
Postat av: Ingemar

Tommie, det hade varit roligt att se dig igen tillsammans med Lundberg i Floda IBK. Hur är dagsformen och intresset?

Fredrik, jag tycker att du har rätt inställning, det gäller respektera varandra och utveckla innebandyn genom samtal och samarbete. Dina och andra ungdomars idéer är värdefulla för innebandyns utveckling i Västsverige. Hur kan era idéer utvecklas och spridas?

Jag hade en tanke i våras, att försöka lyfta fram innebandy ytterligare i området kring E20 mellan Göteborg och Alingsås. Frågan är bara om berörda klubbar är intresserade att samarbeta med att marknadsföra innebandy och belysa "goda exempel" inom resp klubb som kan överföras till andra föreningar
.
Jag hade t o m en blogg på gång, "E20-bloggen från Göteborg till Alingsås", men lyckades inte få ihop en bild med berörda klubbars matchtröjor på olika spelare. Sedan är jag inte säker på att innebandyföreningarna kring E20 är har tid att samarbeta med marknadsfrågor o dyl. Är jag för tidigt ute och vad tror ni andra?

2012-09-22 @ 18:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0