Det blev inte som jag tänkt mig.

Hade tänkt att förra inlägget skulle bli mitt sista. Oavsett vad jag skriver så är det alltid någon reaktion eller tolkning som jag inte ens trott har varit möjlig. Jag är väldigt sällan ute efter att såra folk och alla gör alltid så gott de kan. Men det är också viktigt att vi vågar peta lite på varandra inom sporten och driva utvecklingen framåt. Så länge vi vill tro att allting alltid är bra så blir det ingen förändring. Driver vi inte utveckling så gäller avveckling och det gillar jag inte.

*************************

Kul med en U20 Elit!
Som ni säkert har läst så skrev jag mitt förslag på lösning med problematiken kring divisionslag vs juniorer som slutar för tidigt. Nu är U20 på plats där det också är möjligt att spela med 3 överåriga, kort och gott, mer eller mindre mitt förslag rätt över. Nu gäller det bara att knyta ihop säcken och ta bort divisionslagen för att U20 ska få full genomslagskraft. Om inte redan till i år så behöver det beslutet komma till nästa säsong. Det är i alla fall vad jag tror.

Men vi kan återigen konstatera att blogga är vägen till framgång. Får även tacka Götefloorblogg, utan din marknadsföring hade det aldrig blivit en förändring. Även om jag läst att förslaget om U20 Elit kom från Skånes innebandyförbund.

******************
Sportchefen Björklund roade sig med att ta ut "Årets Lag" i div. 1 VG.
Började själv fundera lite och här kommer mitt LAG lite spontant. Utan spelare från IBF Göteborg får jag tillägga.

Mv: Kristian Kjell, IBK Alingsås
Mv: Oscar Brunander, Tygriket

B: Daniel Dahl, FBC Lerum
B: Simon Bjerthin, FBC Lerum
C: Mikael Harrysson, FBC Lerum
F: Gustav Fritzell, Floda IBK 
F: Rikard Stenbäcken, IBK Alingsås

B: David Hesslegård, Floda IBK
B: Anders Egerstad, Floda IBK
C: Pontus Persson, FBC Lerum
F: Kevin Keijsner, IBK Alingsås
F: Joakim Friberg, Tvååkers IBK

En skön mix där Dahl och Egerstad styr upp varsin femma och som coach kan jag bara luta mig tillbaka. Kjell fortfarande förstemålvakt, men om inte matchen unge Brunander gjorde mot oss var en "one hit wonder" så kommer vi få se mer av honom i framtiden. Självklart finns det fler som kan ta en plats i laget. Väljer att inte ta med Ryberg och satsa på Stenbäcken och Friberg på den positionen istället. I Tvååker fanns också en "Rightforward" jag gillade skarpt, men kom jag inte på hans namn nu så det fick bli en annan spelare ... Men kan det vara Eliasson? Likaså utmanade både Gabrielli och André Nilsson i IBK Alingsås om en backplats. Men jag har sett dessa spelare ännu mer så det fick bli avgörande.

*****************
I nästa vecka borde truppen bli helt klar. Sen är det inte lång tid kvar till uppstart.
Det här ska bli så jäkla roligt!

**********************************************'
Jo, anledningen till att jag startade upp dator var att jag tänkte lägga ut en kandidat till årets mål eftersom det pågår en mindre omröstning på Magget. Men, vår annars eminente videocoach, lyckades zooma in precis när Gabe lägger passen till Nord som smaskar upp bollen på volley i bortre. Så... man ser inte riktigt vem som gör målet och hur snyggt det är. Svårt att rösta på en anonym målskytt... =)

Kommentarer
Postat av: Bosse

Din trupp känns extremt centrerad kring Alingsåspendelns stationer, förutom två spelare då. Tycker det hade varit roligare med lite mer bredd, t.ex. Arvikas Lundberg/Berntsson, Lidköpings Thorsell, Billingsfors Mrksic eller Stenungsunds Larsson/Areskoug. Sedan vet jag självklart inte hur dessa presterat mot er, vilket leder till att man gärna tar de man sett fler gånger. Därav dominansen från Lerum/Floda/Alingsås skulle jag tro. Trist om detta är sista inlägget förresten. Det behövs folk som bryr sig och tycker till även i div. 1, så låt folk ha sina åsikter och skriv det du känner för!

2012-05-01 @ 15:19:40
Postat av: Oredsson

Tack för din feedback, Arvikas spelare har inte uträttat någonting mot oss. Larsson är alltid bra men det kändes men harry och Persson är mer spännande centrar. Areskoug har jag mycket högra förväntningar på. Mrksic är en grymt bra målvakt men har bara spelat en handfull matcher i år. Däremot Thorsell har jag svårt att placera, så kanske... Blir nog även så då jag faktiskt tycker att IBF, Lerum och Alingsås stod i en klass för sig. Svårt att slå sig in där, kanske någon annan back borde in på flodaspelarnas bekostnad däremot. Hur ser dit lag ut? :)

2012-05-01 @ 15:34:16
Postat av: Bosse

Jag förstår att det baseras på vad de presterat mot er naturligtvis, annat vore konstigt. Därför kan jag inte ge dig ett eget lag, eftersom jag bara har sett två hela matcher i år och inte sett varken Alingsås, Lerum eller Floda till exempel. Det jag skrev var funderingar mest efter vad spelare borde presterat och utsago från insatta personer, men även poängligan där Arvikas spelare sticker ut. Det hade däremot varit intressant att fråga runt bland seriens tränare om vilka spelare de skulle vilja lyfta fram, för att få en mer allsidig bild möjligtvis.

2012-05-12 @ 19:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0