Brons ska bli till guld!

En del folk i min närhet har undrat över hur jag kunde tacka nej till en fortsättning i SSL för att träna ett lag i div.1 igen. Känns som en berättigad fråga eftersom SSL alltid varit en målsättning för mig. Jag ska försöka ge ett svar även här.

Innan jag kom till Pixbo så hade jag aldrig varit assisterande tidigare så även det var en helt ny utmaning för mig. Jag vill betona att jag under året har jag haft riktigt kul och det har varit en fantastisk grupp att arbeta med. Jag har fokuserat på min roll och mina uppgifter och det har varit en skön känsla att känna att det finns både saker att lära mig och saker att tillföra. Men jag har känt att någonting har saknats. Jag måste ge cred till Vidar som verkligen bjudit in till dialog vilket gjort att jag känt mig oerhört delaktig. Men när det kommer till sista ordet. När det väl ska avgöras. Då är det huvudtränaren som har det ansvaret... och det är just den biten jag saknat under året. Så länge som innebandyn är på den nivån som den är idag så gäller det att göra det som är roligast.

När då det kom en förfrågan om att försöka lotsa IBF Göteborg upp till Allsvenskan så kändes det klockrent. Och så även nu. Sen är det inte säkert detta är min slutstation. Jag har fortfarande ambitioner om att vara verksam inom SSL. Men då troligen i en annan roll än den som Pixbo idag kunde erbjuda.

Det tryck som är i hallarna under slutspelet eller en final i Prag med över 5000 innebandyfans på läktaren unnar jag alla som håller på med innebandy... Och någongång hoppas jag få chansen att uppleva en SM-final!

Men just nu är det full fokus på IBF Göteborg och att vi ska stå väl rustade för den utmaning som väntar!

***********
Truppen börjar ta form!
Här hittar de nyheter som än så länge är officiella. Någon till väntar i veckan.

Vi ska helt enkelt skapa rätt förutsättningar för att kunna utmana IBK Lidköping om seriesegern.
Nyckeln till det är att bygga en trupp med både kvalité och karaktär. Vi ska bygga vidare på det som är bra idag och stärka upp med de profiler som vi saknar. Ni får se till att hålla utkik på hemsidan och se om vi lyckas skaka fram något mer ur gottepåsen med de ingredienser vi söker! =)

*********************
Sudden tillbaka i FBC Lerum!
Kommer bli bra och det är nog precis vad som behövs för att klubben ska kunna ta ett steg till. De får gärna vänta med det steget något år eller två bara.... Önskar stort lycka till och vi ses i hallarna inom kort!

*******
Serieindelningen kom idag!
Ja, i alla fall den preliminära. Måste säga att jag tycker förbundet har lyckats ganska väl... Även om det blir två st resor till Arvika för vår del så ser jag inte förbundet kunde löst det på ett bättre sätt.

**************
Dock kände jag direkt att Visby inte skulle vara så nöjda över att placeras i Södra Allsvenskan! Där är nog inte sista ordet sagt ännu...

**********************
Planeringen är annars i full gång.. Upplägg, träningsmatcher, spelarmöten... Ja det är helt enkelt som det ska vara på den här tiden av året. Fullt upp men jävligt roligt!

****

Kommentarer
Postat av: Ante

Gott att du är i IBF tror du är precis vad som saknades förra året.

2011-05-04 @ 20:31:23
Postat av: Insatt

Jag är inte så säker på att Lidköping kommer vara med och fajtas om seriesegern. Enligt ryktesvägen lär de tappa flertalet tongivande spelare...

2011-05-05 @ 19:16:33
Postat av: Björklund

Hur man än vänder och vrider på det måste man väl se laget som kommer uppifrån som en stark kandidat till serieseger? Bröderna Olausson kan ju knappast ha blivit helt kassa sen vi mötte dom senast!

2011-05-05 @ 21:35:54
Postat av: IBK Lidköping

Sant men en dålig säsong samtatt många andra tongivande spelare försvinner så kan det va tunt med spelare. Alla varabor går tillbaka till Vara IBK t ex. där försvinner nästan en hel femma bara där...

2011-05-10 @ 20:27:18
Postat av: Peter

Lycka till Ored!

2011-05-14 @ 12:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0