Göteborg stora favoriter till seriesegern!

Nja, sympatiske Lelle i FBC Lerum tog nog i lite väl mycket i sitt försök att lägga över favoritskapet, men visst gjorde vi en bra match. Resultatet var dock 4-4 och det var Lerum som hade chans att avgöra i PP på slutet.  Men jag tror fortfarande att kampen om förstaplatsen i första hand kommer stå mellan oss (IBF Göteborg), FBC Lerum och IBK Lidköping.

***************

Dessutom börjar min magkänsla bli mer och mer sanning. För precis som jag misstänkte i somras (och skrev på bloggen) så är nu legendaren Daniel ”Degen” Dahl igång och tränar med FBC Lerum. Ingen duvunge direkt… Så när väl serien startar så kan FBC Lerum troligen mönstra en formation som lika gärna skulle kunnat spela i årets SSL där Ryberg, Berntsson, Dahl givetvis är ryggraden.

*********************

Sen ska vi inte glömma att ”Lilla Lindås” startat försäsongen med storsegrar över Backadalen och Sandö. Tyvärr missar jag matchen mot FBC Lerum på torsdag men vi kommer själva mäta våra krafter på lördag i Torpahallen.

**********

Likaså presenterade IBK Alingsås ett nyförvärv av riktigt hög klass i Rikard Stenbäcken! En spelare som garanterat kommer se till att Alingsås kan ställa till bekymmer för alla lag. Eller som deras tränare uttryckte sig i Alingsås Tidning. ”Med en spelare som Rikard här kan det betyda skillnad mellan att hamna i mitten av tabellen eller i toppen.” Så att Alingsås siktar på mer än att ”bara hänga kvar” som nykomling är väl helt uppenbart.

***********************

I och med att Johan Eriksson ansluter till truppen så är vår trupp nu komplett. En stor konkurrenssituation i hela laget och förhoppningsvis innebär vår bredd på truppen att vi kommer prestera bra innebandy hela året. I alla matcher. Samtliga perioder....Ok, någon dipp på några minuter kommer det kanske bli, men helt klart är att jag som tränare har nu mängder av alternativ att arbeta med i olika sekvenser. 

************

Fick ett gott skratt också när det konstaterades att vi kom till spel mot FBC Lerum med våra ”2 kontringsfemmor”. Men vi tar det som en komplimang. Fokus sista veckorna har varit just på spelvändningar och uppenbarligen gav det effekt.

**********

Mycket humor även i att Div.2 Göteborg börjar nämnas som ”supertvåan” på diverse hemsidor och bloggar. Jag vet inte. Det känns som att det är ganska långt från ”super” på den serien för tillfället. Tror inte något av lagen skulle plocka mer än 10 poäng på en hel säsong  i div.1 för tillfället.

****

Däremot så kan Frölunda ha något spännande på gång. I alla fall något som är tillräckligt bra för att vinna serien.  Framför allt om Lasse bestämmer sig för att göra brosan sällskap.

****************

Sen undrar jag verkligen vad som hände med "måndagskrönikan" som snabbt blev en tisdagskrönika och sen bara föll mellan stolarna. Jag tycker det är synd för det är alltid (nåja) kul att läsa andras innebandytankar.
Bättre att lova lite mindre och istället hålla det man lovar som min mor hade sagt.

**********

Och jag förstår att man vill skriva upp en serie för att skapa intresse. Bara inte lagen tappar ödmjukheten och går på myten själva.

*******************

Hur som helst, ruggigt skoj att det börjar närma sig premiär! Det är nu de sista puzzelbitarna ska falla på plats i trupperna, grundspelet ska sitta och det börjar återigen snackas innebandy i allmänhet. Skönt med lite gott tugg!


Kommentarer
Postat av: #7

Härligt med lite sunda tankar, fortsätt skriv!

2011-08-24 @ 19:07:46
Postat av: Peter

Ha Ha Lilla Lindås va bra....

Som en spelare i laget sa till mig:

Fan inte lika kul längre,Det är ju inte Floda man spelar i.

Saknar dina tankar kring innebandyn,skriv oftare.

2011-08-24 @ 23:33:06
Postat av: Bravell

Tack för den Fredrik !



Den värmde gott och jag antar att du givetvis har hela bilden klar för dig kring årets försäsong i Floda och de beslut som tagits med anledning av olika saker...

2011-08-25 @ 10:21:49
Postat av: Bravell

...och när går förresten gränsen att kalla IBF Göteborg för "Lilla Pixbo" ? David, Petteri, Lindell, Oredsson...:-)

2011-08-25 @ 10:28:20
Postat av: Oredsson

Det var med glimten i ögat. Lite får man väl gnabbas nu när vi är seriekonkurrenter. =) Till saken hör faktiskt att en spelare i Floda som jag talade med kallade Floda skämtsamt för "Lindås B-lag", det var det jag spann vidare på.



Likaså har jag alltid när jag varit tränare för Floda kallat IBF Göteborg för "Real Göteborg". Kanske är så att jag får fortsätta göra det nu... Hmm...



Frågan är bara vad jag ska börja kalla alla andra lag för att det ska bli lagom "hets" i serien? =)

2011-08-25 @ 10:50:54
Postat av: Bravell

Ja, man kan nog hitta namn på alla klubbar om man vill: Partille = "Lilla blandningen av allt utom egna produkter..." kanske...?

2011-08-25 @ 12:20:50
Postat av: Bravell

...ingen egentlig kritik mot Partille så sett. Man börjar märka själv hur svårt det är att vara självförsörjande på egna spelare för varje steg man hamnar högre upp i systemet.Alla klubbar har ambitionen att vara det men få lyckas säsong efter säsong. Nyckeln kan vara att lyckas få sitt Utvecklingslag i serietillhörigheten under sin representationsserie.

2011-08-25 @ 15:38:42
Postat av: Bra inlägg!

Fortsätt skriv Fredrik, nästan alltid lika underhållande! :)

2011-08-26 @ 14:09:23
URL: http://www.innebandyzonen.se
Postat av: Janne

Mooohahaha fan va bra Oredsson :) tack för ett gott skratt !!

2011-08-26 @ 15:09:58
Postat av: Bravell

Mohahahaaa...fan va gott att du hänger med och följer innebandyn fortfarande, Janne ! Man får många goda skratt när man ser dessa inlägg och vet hur insatt du är...

2011-08-26 @ 16:57:14
Postat av: janne

snacka om bitter ! nu var det Oredssons inlägg som var kul inte du ! sen har ju några här helt rätt vart tog liksom Floda vägen ? varför hoppar så många juniorer av ? men lycka till för trots allt är det ju en lek :)

fortsätt blogga oredan det är jäkligt kul att läsa .

2011-08-26 @ 17:23:32
Postat av: Floda Boibk

Bravell,Du gör säkert ett hästjobb i klubben men du måste också se på va medlemmarna och andra inom klubben tycker om saker och ting.

Tex:1.Det står i klubbens stadgar att representationslaget skall innehålla 80% egna produkter.Det gör det inte i år....iallafall inte på herrsidan.

2.Värva 92/93 killar till Alaget??? Vad skickar det för signaler till våra duktiga killar i samma ålder.

3.Om du ser lite längre i framtiden och inte längre än näsan räcker så kan du kanske se att dessa killar som Jonas har tagit hit kanske följer med honom till nästa klubb när han är färdig här?

4. Såg själv matchen igår mot Lerum och 5 av 6 Lindåskillar imponerade inte....i deras ställe hade flera av våra egna killar gjort bättre.



Nä Bravell du måste bli mycket mycket bättre med kommunikationen inom klubben och lyssna på flera personer med stor kunskap och inte köra ditt egna race.

Tyvärr ser jag att klubbens själ är på väg bort och tror att flera ledare under A truppen inte fortsätter om du skiter i stadgarna och våra egna killar i U och J.



ps skriv nu inte som svar att: du med synpunkter kan maila mig,för det gör vi inte.



Svara här istället.

2011-08-26 @ 17:47:11
Postat av: oredsson

Kul att ni kommenterar, roligare att blogga när det berõr. Jag tycker dock det är bättre att ni tar dialogen inom föreningen. Anonyma inlägg på en blogg är inte rätt väg! Jag vet att Bravell sliter som fan och försöker ta beslut med klubbens bästa i fokus. Men ensam är inte alltid stark och alla beslut blir inte alltid rätt. Kul om fler engagerar sig inom herrsektionen istället, det är där ni kan påverka. Bra om jag kan ha startat en konstruktiv dialog inom hela föreningen om vad Floda IBK VILL egentligen. Tillsammans blir klubben stark. Nu är det för många som bara "tycker" och för få som engagerar sig konstruktivt. Vissa sunda frågeställningar i kommentarerna och att det blir en disskussion bara för att jag pikade lite visar att ni behöver ha en öppen konstruktiv dialog. Ingen prestige internt utan för framtidens bästa. Gör om, gör rätt! :)

2011-08-26 @ 20:06:33
Postat av: Bravell

Janne...bitter ???...varför ???...är det någon som varit bitter senaste åren så är det väl du ? Flodas A-lag har väl varit framgångsrika senaste 3-4 säsongerna så varför skulle jag vara bitter...? Konstigt ordval...men,men...



Ang. Floda Boik så kan jag faktiskt hålla med och förstå de frågeställningar som tas upp. Dock är den som gjort inlägget ganska oinsatt i verksamheten och det försäsongsjobb som gjorts vilket flera av slutsatserna på frågeställningarna visar.

Jag hade troligen också kunnat komma fram till flera av dessa slutsatser/påståenden om jag inte hade varit med i arbetet kring detta.



Eftersom du som skriver detta var på läktaren så vet du säkert hur du kan nå mig för en öppen och ärlig dialog och där du kanske kan få lite mer svar på dina frågeställningar.



Och passa även på att komma på årsmötet för att där kunna ta upp frågor för att kunna driva dem vidare.

2011-08-27 @ 10:37:25
Postat av: OScar

Fan gubbar, har ni gott på helg groggen för hårt.Spelar mig ingen roll men för er egen skull ta detta i ett annat Forum. Och inte i seriekollegans tränare blogg.

2011-08-27 @ 22:58:31
Postat av: Peter

Lelle är för skön. Saxat från Lerums ref från Floda-matchen. Undrar om han skall kommentera vem som är seriefavoriter i varje matchreferat denna säsongen. "Trevligt med stor publik igen och bland finfolket på läktaren syntes exempelvis Göteborgs finurlige coach Oredsson, som inte fick anledning att haussa FBC:s spel, utan istället får finna sig i att Göteborg kvarstår som favoriter till seriesegern."

2011-08-29 @ 17:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0