Spiken i kistan!

Äntligen är det också matematiskt klart att Floda IBK spelar i kommande års div.1 serie! Inte för att jag varit speciellt orolig, men det är ändå väldigt gott att ha det klart. Spiken i kistan sattes mot IBK7H, ett lag/förening som har gjort motsatt resa än Floda IBK.

Ska ändå ge IBK7H en eloge. Trots att det mesta blivit skit för deras del i år så kommer de tilll Rydsberg en sen måndagskväll med 2 fulla femmor och spelar matchen. Tack!

Mellan 59:58 till 60:00 på klockan så dansade bollen på vår mållinje. Det hade nästan varit elakt mot Stenberg om det hade ramlat in en boll det sista som händer.

-------------
I Nästa omgång möts seriens "formstarkaste lag" FBC Lerum och seriens "formsvagaste lag" IBK7H. Undrar om det går att lägga en hundring på resultatet 28-1?

------------------------
Bottenstriden lever dock en liten stund till. Barnarp gjorde en rejäl missräkning och förlorade mot Marstrand. Trots en ledning med 7-4 i sista perioden... Det är sådana sekvenser som kan få allting att vända. Jag tror det är extremt viktigt för Barnarp att ta 3 poäng mot "Vänersborg utan Ante" i morgon. Förlust där och det blir väldigt mycket nerver inblandat.... För jag tror inte att Barnarp vinner över Skövde.... Det skulle innebära att om Marstrand vinner sina matcher så avgörs allting i sista omgången!

Njae... Barnarp tror jag avgör i morgon. Men större "mirakel" har skett....

---------
Själva har vi en ny "hängmatch" i morgon mot Tygriket. Gäller att ladda om mentalt och gå in och göra en riktigt bra match. Nu kan även vi blicka uppåt i tabellen!

----------
På Fredag ska jag ta och göra ett nytt försök. Trots alla råd jag fått om att avstå att se Div.3 innebandy i Västergötland. Alingsås - Sandared står på schemat. Jag måste se om det var en tillfällighet senast eller om div.3 Västergötland verklgen är sämre än div.4 Göteborg?

---------------------
Jag är imponerad över vår kära Flodapublik! Att det kom ca 70 personer igår och bevittnade föreställnigen är oerhört imopnerande!

-----
På tal om publiksiffror. Nu när det blev vår tur att arrangera derbyt så gick det upp ett ljus för mig. För nu tycker jag inte att det är speciellt konstigt längre att vår käre granne ligger så högt upp i "Publikligan".
Men jag tror de är det enda laget i hela sverige som även räknar in domare, sek, hemmalag, bortalag, sargvakter etc i publiksiffran!
---------------


Kommentarer
Postat av: Ali

Grattis till avancemanget till div 1 Floda IBK (Oredsson)...

2010-03-02 @ 23:01:11
Postat av: Lycka till önskas hela laget!

Vinn med 3 mål i derbyt och gå förbi Lerum!!!



Det blir "stort" att spela i ettan nästa säsong.



2010-03-06 @ 18:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0