En första liten summering av säsongen....

Jag vill inledningsvis säga att jag är otroligt STOLT över hur vi genomfört årets säsong. Det var en säsong där vi stod inför helt nya förutsättningar som nykomling och jag är imponerad hur truppen av utvecklats detta år. Jag är även i det stora hela otroligt nöjd med de resultat vi gjort.

Jag är också oerhört tacksam över det engagemang som finns i Floda IBK. Ibland känns det inte som man får grepp om hur många det verkligen är som faktiskt bryr sig om A-laget. När vi summerar säsongen så är ni så många som gjort att det blivit så lyckat. Café, Sek., Lottopriser, Entré, Publik, Sargvakter, etc... Och givetvis uppbackningen av Bosse och Herrsektionen.

Jag tycker att vi alla inom Floda IBK idag ska sträcka på ryggen och vara stolta över att vi tillhör en klubb med en så stark gemenskap. Tillsammans är vi starka!

************
Vi har en snittålder i truppen på 20,8 år! Snacka om att det finns att bygga på för framtiden....

*****************
Derbyt som vi tyvärr torskade...  Vi kom inte riktigt upp i normal standard under stora delar av första halvan. Eller.... Jo, jag tycker faktiskt att vi skapar en hel del klara målchanser och med lite marginaler på vår sida så hade matchbilden blivit annorlunda. Men givetvis är även marginaler ibland samma sak som kvalité...
FBC Lerum spelar med ett stort tålamod defensivt och de är otroligt effektiva när chanserna dyker upp. Vi kände att vi hade god kontroll på dem och Lerum skapade inte speciellt mycket farligheter. Men 1 bolltapp på fel ställe och Lerum kontrar in första målet. Två av deras offensiva frislag resulterar i mål och vi släpper 1 mål på en fjösare vid första stolpen... Men det är även det som är den moderna innebandyn. Att verkligen ta tillvara på de moment där det luktar målchans. Bara att ta lärdom och även lägga till det i vårt register så blir Floda riktigt heta kommande säsong!

När väl alla mentala spärrar släpper så bjuder vi upp till match! I tredje perioden var jag helt säker på att vi skulle segra. Tyvärr hade "Micke" i Lerumsmålet vaknat på sin bästa sida och han håller ensam kvar Lerum i ledning och ser till att slutresultatet blir som det blir.

***************************
I Serien för övrigt?
Ja, en tabell ljuger väl sällan efter 22 omgångar.

IBF Göteborg är helt klart välförtjänta seriesegrare. Ska bli spännande och se om de kan skrälla i kvalet och bli det tredje Göteborgslaget i kommande Allsvenska. Kan vara lurigt mentalt att gå från favoriter till underdogs, men i kvalet finns verkligen allt att vinna!

Östra kniper 2:a platsen.
Jag skrev inför vårt möte senast att: "Östra är i mitt tycke, det mest kompletta laget ihop med IBF Göteborg i årets serie. Men vi ska bjuda upp till en bra kamp och så får vi se hur långt det räcker!"
Jag fick då kommentarer som ifrågasatte hur "ett komplett lag kan harva i mitten av denna serien. De borde i så fall fightas med IBF och Vänersborg" .... Skulle vara spännande att höra hur den personen resonerar nu? =)
Hur som helst, jag tycker fortfarande att Östra är väl förtjänta av 2:a platsen och jag uppskattar deras sätta att vilja spela innebandy!

FBC Lerum höjer sig och slutar på en mycket bra 4:e plats i tabellen. Jag lyfter på hatten! 

Kul att samtliga 3 nykomlingar etablerar sig i serien!

****************
Det ska bli kul att som "läktarexpert" följa alla kvalmatcher som nu väntar! Älskar matcher med mycket nerv och heta känslor.

På tal om kvalmatcher så missade Lindome igår att säkra sin genom en hemmaförlust mot Backadalen... Nu måste de vinna för att inte Råda Portar (!!) som nykomling från Div.4 ska få chansen att kvala.

I kvalmatcherna så kommer det tyvärr märkas att Göteborg ej spelar effektiv speltid i det vanliga seriespelet. Backadalen och ni andra som ska kvala. Förbered er på det! Det är skillnad, fysiskt och mentalt att spela i princip en hel period till.

*******
Ingen kvalmatch men lik väl en kul tillställning väntar i morgon då Lindås tar emot Challengers.

********
En Önskelista är påbörjad. Men det får vänta någon dag.

****************
Idag har jag tagit ledigt från jobbet. Ska bara ligga hemma och njuta. Bara vara....
Underbart att Arsenal tog sig vidare igår! Nu har man lite CL fotboll att se fram mot och faktiskt ta sig tid att kolla på!


Kommentarer
Postat av: Peter

Tack för en fantastiskt rolig säsong för oss i publiken. Det har varit otroligt spännande i väldigt många matcher. Tack Fredrik och compani och hela laget för Era insatser. Längtar redan efter nästa säsong.

2010-03-10 @ 14:15:16
Postat av: Kvalfeber!

Missa inte kvalmatchen till nya Allsvenskan mellan IBF Göteborg och Växjö Vipers Söndag 21 Mars - Wallenstamhallen Mölnlycke. Nedlsäpp 13.30

2010-03-13 @ 13:55:44
Postat av: Mr cumshot

Råda portar kvalar sa ja te dej :)

2010-03-13 @ 19:04:10
Postat av: Andy FIBK

Kul att vi kom på 7:e plats :S

Nåt mer förhandtips du kan dela med dig av så man kan slänga in ett odds och tjäna en hacka...

2010-03-15 @ 14:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0