Två förluster med olika eftersmak

Denna helgen har vi haft "avbrott" i sommarträningen genom att spela 2 st matcher. Tack och lov är det mitt i sommaren, för resultatet blev tyvärr 2 försluster. Även om man får ta "det för vad det är" så är det självklart så att siktet alltid är inställt på vinst.

Floda -Skövde spelades i Lördags. Resultatet blev... ca 5-7(?) Kommer inte riktigt ihåg. Hade mitt fokus på andra detaljer. Skövde var ruskigt effektiva och tog tillvara på de chanser som dök upp helt enkelt. Dessutom hade Skövde match senare på dagen mot Fagerhult så jag är osäker på hur många "ordinarie" som medverkade. Men som vanlig blev det ett par timmars analys hemma i kammaren och jag tror jag lyckades sätta fingret  på i alla fall en felande faktor.

För till dagens match där div.1 gänget Lindås stod för motståndet så blev i alla fall "den" detaljen klart bättre. Vi hängde med bra i halva matchen innan en kombination av trytande ork hos oss samtidigt som Lindås ökade tempot gjorde att siffrorna drog iväg. Periodsiffror 3-2,0-3,0-6 gav slutresultatet 3-11. Men dagens match var helt klart lärorik och gav oss ett par saker till att utveckla.

*********************
Ìnte speceillt mycket nytt på värvarfronten i Göteborg heller.
Det som jag vet är att Challengers har värvat ytterligare en back. Synd eftersom jag gärna hade sett att även den spelaren skulle dra på sig en Floda IBK tröja. Men det kanske kommer... =) Men jag måste säga att jag blev något förvånad över Challengers intresse just nu. För 2-3 år sedan så abslout! Sista säsongen kan knappast ha väckt intresse.... Men de kanske ser samma "vilande potential" som jag själv. Önskar hur som helst spelaren ett stort lycka till!

Sägs också att "Ante" har ställt in sig på att spela i Vänersborg kommande säsong. Får se om det kan bli officiellt inom kort eller om det "bara är ett intensivt rykte".

********************************
IBK 7H tappar hel hel kedja som till stora delar bar dem förra året. Kettil kommer följande år spela i SSL nykolingen Sirius. Kuusela är enligt envisa rykten också på väg bort och den tredje länken Proohf sägs vara klar för div.3 klubben Sandared.

******************
Funderade ett tag på om vi i Floda IBK skulle hitta på en bra slogan... Något som känns genuint och spännande! Kom fram till att vi borde kalla oss för Västsveriges största innebandyklubb! Det är lite coolt! Men sen kom jag på en sak....Det som slog mig var att det kanske finns statistik på detta också... Och hör och häpna!
Visste ni att att IBK Göteborg är Västsveriges största innebandyklubb?

Linköping IBK Ungdom

1 411 

 Åkersberga IBF

1 127 

 Älvsjö AIK

872 

 Hässelby SK IBK

865 

 IBK Göteborg

785 

 FBC Engelholm Ungdom

741 

 Storvreta IBK

680 


Topp 7 i Sverige 2009.
***********************************

Kommentarer
Postat av: Tommy

Nä nä, lerum är störst! Det står ju på hemsidan så det måste ju stämma!

2009-06-28 @ 21:22:17
Postat av: Ingemar

Vem kommer först i serien, Lerum eller Floda?

2009-06-30 @ 14:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0