Innebandy igen...

Då blev de mest frekventa rykten som florerat bekräftade.
I folkmun har det väl varit klart en längre tid, men nu är det i alla fall officiellt.

Karlander, Nilsson och Rauswall till Pixbo.

Challengers har ju än längre tid hävdat att de ska banta truppen, misstänker att man kallar det så när man tappar sina toppspelare och de ej har lyckas värvat någon av samma klass ännu. Hur blir det med Ante? Rykten säger att Petteri också kommer röra på sig... Samt att Jonny Nilsson kommer lämna.... HHMmmmm..... Jag tror att Challengers kommer få kvala för att hänga kvar i nya allsvenskan.


Rauswall var dominant under de matcher jag såg av Marstrand under föregående säsong. Så jag tycker Pixbo gjort riktigt bra värvningar... Dessutom har nu Grauers fått ett år till i benen.

**************

Ska bli intressant att se hur Marstrand står sig i år... Onekligen tappat 4 rätt viktiga spelare... (Rauswall, JJ, Kristensson och Reine)

**************

Lottningen har nu kommit för Juniorallsvenskan.
Tyvärr fick vi inte chans att möta A2 vilket hade varit jäkligt skoj! Eller jo, vi kommer möta A2 med vårt kära C-lag. Vi ligger nämligen i samma division.... Undrar om vi också har framtiden för oss? =)
Men det blir inte riktigt samma sak, hade sett fram mot Coachmatchen! Eller som G.O utryckte sig... Hur sa han nu... Hmm... Något starwars liknande i alla fall.... Inget Starwars fan så jag vet inte vem som var "mästaren" och vem som var "lärjungen" Men i alla fall!

Får se om vi kan försöka jäklas lite med Pixbo och Mullsjö i stället... Men det är en förbannat tuff grupp!

*****************

Lindås kommer komma topp 3 i Div.1 i år igen!

**********

Försäsongen med A-truppen är också i full gång och första träningsmatchen spelad.
Vinst med 8-1 mot Tranemo. Säger inte så mycket.... Det var stor skillnad mellan lagen...

*********************
IBF Göteborg får gälla som solklara favoriter i årets Div.2.
Men de värvningar de gjort i år så tror jag de ser det som ett STORT misslyckande att inte vinna serien...

*****
Börjar ju diskuteras lite på olika forum om kommande div.2.... Får se om jag gör något liknande tips som förra året... Har min bestämda tro på hur allting kommer sluta. Men det är nog bäst att hålla den för mig själv....Men en och annan pinne kommer vi nog lyckas gneta ihop....

*******************

"Ett gäng prestigelösa Vinnarskallar"


Kommentarer
Postat av: Ingemar

Flodas juniorer kan mycket väl överraska i juniorserierna även i år och fortsätta utveckligen av A-lagspelare.



Min erfarenhet från både innebandy och fotboll är att många spelare utvecklas mycket i junioråldern. Vi vet ju också att det gäller i andra sporter, där det finns många exempel på landslagsspelare som utvecklats sent.



Enligt "mina källor" skall Partille A2 spela i juniorallsvenskan och resten av juniorlaget spela i division 6. Vi får se vad som händer i höst och efter årsskiftet?







2009-06-13 @ 11:37:13
Postat av: johan

johnny nilsson spelar i challs nästa säsong

2009-06-14 @ 17:17:00
Postat av: g.O

Du var Darth Vader och jag Luke Skywalker, men det är kanske inte en helt korrekt beskrivning.

Vi kan säga att du är Mr Miyagi och jag är Karate Kid? Håller du på med Bonsaiträd?



C-laget och A2 kommer antagligen inte stöta på varandra så mycket under säsongen.

2009-06-15 @ 11:50:41
URL: http://johnlundh.blogg.se/
Postat av: Empan

Ingemar har fattat det rätt. Vi ska ligga i JAS med A2+(92 elit) om jag inte minns fel. Vi ska inte möta erat "C" lag. Det är som Ingemar sa juniorlaget som ska spela där.

2009-06-15 @ 17:29:23
Postat av: Oredsson

Synd om det inte blir så, tycker det hade varit en grymt rolig match! Vi hade nog kunnat överraska en liten stund på något sätt i alla fall... =) Vi får väl se till att få en match i slutspelet i JAS istället. Ska "bara" klara av Mullsjö och Pixbo... Men... Mmmm... Chansen finns! Kör järnet i PIB, ser bra ut i Skatås.

2009-06-15 @ 22:09:20
Postat av: Ingemar

Jag vill se John i Flodas C-lag! OK?

2009-06-15 @ 22:20:55
Postat av: Ingemar

Jag vill se John i Flodas C-lag! OK?

2009-06-15 @ 22:21:33
Postat av: Sandra Gee

Svinkul med en innebandyblogg :) Den här ska jag hålla lite koll på ;)

2009-08-24 @ 00:56:33
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0