Kort och Gott!

Gav mig på att ge ett tips inför förra omgången och som Westman så snäll påpekade gick det inte alls som jag trodde... =)
Eller.... Jo, med mina Div.3 tips är jag ändå nöjd! Satte rätt tipstecken på 4 av 5 matcher. (Endast Westmans egna FBC Lerum svek en 100% utdelning) Missade resultaten Utby - Eken och Guldringen - WB99 med endast 1 mål så...

******

Spelade mot Vision Angered i lördags "hemma" i Rydsberg. Vi gick segrande ur striden med siffrorna 5-2.
Sett till matchen som helhet så tycker jag att det var klart rättvist. Även om det blev en kämpig match och vi verkligen fick jobba för att få utdelning... Men önskar nu verkligen Vision Angered all lycka i de kommande matcherna. Speciellt mot vissa kära seriekollegor.... =)

*********
Såg en mycket märklig match i Lördags.
IBK Göteborg lyckades med 3 "skitmål" besegra Myggenäs med uddamålet, men det satt långt inne.
Myggenäs var också ytterst nära att kvittera med endast sekunder kvar att spela.
Känns skönt att fått se Myggenäs nu innan vi ska upp till dem på Onsdag.
Gäller att vara ytterst noggranna även i fortsättningen i våra förberedelser.

**************
Bevittnade också toppmatchen mellan Frölunda - Billingsfors idag.
Frölunda gör det som de gör och gör det jäkligt bra. (Härlig formulering!)
Men Billingsfors är ett mycket bra lag som stundtals spelade den bästa innebandyn och hade ett par träffar i målramen.
Matchen avgjordes först 15 minuter in i 3:e perioden. Ställningen var då 5-4 och Billingsfors hade chans att kvittera i PP.
Istället kommer en spelvändning, 3 billingsforsspelare tittar på boll och Kalle Wallin kan helt ren dunka upp bollen i nättaket efter att fått en smörpass rakt genom Billingsfors försvar. 

*************
Sen var tanken att åka hem och ta tag i det dagliga så att säga...
Matchen efteråt skulle spelas mellan Guldringen och Walkesborg och jag hade endast tänkt att kika några  minuter.
Men eftersom WB hade glömt sitt bortaställ och båda lagen stod med blåa tröjor så kände jag någonstans en godhjärtad tanke komma... Fick helt enkelt gå ner till Bilen och hämta vårt Bortaställ!
Så då blev det till att stanna hela matchen och se WB99, iklädda Floda IBK tröjor, vinna över Guldringen med 8-4.
Men har också förhandlat till mig att WB99 nu lovat att besegra Frölunda när de möts, känns som en bra deal!

*************
Spotify är grymt.....

*********************
Har nu mina tankar relativt klara över hur jag anser att Floda IBk ska strukturera upp verksamheten inför kommande säsong. Men till allas förtret så kommer jag INTE publicera det på bloggen.
Berörda kan dock se fram mot att få ett välgrundat mail som jag hoppas alla tar till sig och funderar på om det kan vara en bra lösning.

***************************
Hade även en intressant dialog med Keddy och Sudden på läktaren i Rydsberg.
Tänkvärda saker och jag ska se om vi inte kan få samman ett möte rätt så snart.

************
Ökar samarbetet ännu mer med P92 från och med kommande vecka.
(Som vi ALLTID gjort under vårsäsongerna med berörda lag)
Innebär tillsvidare att ett gäng lovande lirare kommer träna med oss enligt rullande schema och förhoppningsvis få ett par bra B-lags matcher i benen innan säsongen är till ända.
Ger oss i A-truppen en riktigt bra möjlighet att kika närmre på dessa killar inför kommande säsong.
Ger killarna en bra chans att känna på vad det innebär med A-lags innebandy.
Innebär inte att någon annan är bortglömd.... Troligen kommer det innefatta fler spelare inom kort.
Kommer bli kanon!

*******************
Som tidigare nämnt så har jag verkligen funderat på vad jag anser att klubben borde göra till kommande säsong.
Hoppas ni tar till er tipsen som kommer komma på mail!

*********

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till segern och den formidabla resultatraden så här långt. Ser med stor spänning fram emot att få höta dina tankar inför nästa säsong.

Och ja, spotify är verkligen grymmmt!!!!(Fick det äntligen igår).

2009-01-11 @ 18:42:24
Postat av: WB

Ett stort TACK för utlåningen av erat bortställ.

2009-01-11 @ 19:19:36
Postat av: Oredsson

Anonbym: Kanske är du en av de som får ta del av mina tankar inför kommande säsong. Lättare dock med ett namn... =)



WB: Abslout inga som helst problem. Fick ju en ännu större anledning att stanna kvar och scouta lite... =) Kul att ni vann idag! Verkligen Välförtjänt!

2009-01-11 @ 19:35:39
Postat av: WB

Det var inte mycket att scouta idag, en av våran sämsta match för säsongen.

Men det var 3 viktiga poäng.

2009-01-11 @ 20:19:47
Postat av: Bosse - P92

Sorry, Fredrik.

Det var naturligtvis inte meningen att jag skulle vara anonym. Och jag hoppas att jag får ta del av dina tankar inför nästa säsong!!

2009-01-11 @ 21:03:52
Postat av: Westman

Bedrövligt att vi inte slog dom =(



2 spelare avgjorde för dom. Tobias Hellman å nån Jonas Karlsson tror jag det var(kvick jävel). Keligt värre och dessutom hade vi ett lag där hälften precis varit eller var magsjuk/a. Inget att skylla på ändå, känns bara tråkigt =(



Nu har vi dock fått in en riktig Coach i laget som ska styra upp det hela resten av vårsäsongen. Hoppas det kan hjälpa lite grann då vi haft riktigt dålig närvaro på träningarna under vintertiden...



bra å rolig blogg. kommer säkert fortsätta kommentera. the wEST!

2009-01-12 @ 23:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0