16 vinster, 2 oavgjorda, 0 förluster.... Men....

Vet inte om jag ännu inte förstått hur nära vi nu är. Eller om jag bara känner att vi SKA lösa det först.... Men än så länge har jag svårt att glädjas över något annat än segern i senast matchen. Jag inser ju självklart att vi endast behöver vinna EN match till för att avgöra helt på egen hand... Och.....Guldringen, Utby, Myggenäs får ursäkta, men vinner vi inte en enda av dessa tre matcher så har vi inte i div.2 att göra. Nu gäller det att "ta jobbet" i de matcher som återstår!

*************
Läste ett inlägg på en blogg för ett tag sedan... Garvade stort inombords!
Jag har själv skrivt lite diffust tidigare om "Clownbloggare", men inte varit så konkret!
Stor portion humor!

Men det bästa i bloggvärlden måste väl ändå vara att länka till sin egen blogg när man svarar på sina egna inlägg!
Världsklass! =)

**********************
Nu är vi nere på 4p kvar.

***************
Eken smyger med i serien...

***********************
Känslan säger mig att IBK Göteborg tar 2:a platsen och att Eken kan snuva Frölunda på bronset.
Men jag håller mig neutral och önskar alla lycka till. Det kommer bli väldigt små marginaler som avgör... Nu gäller det att plocka fram det lilla sista på både plan och i coachmatchen.

****************
Kommer garanterat se många matcher till i år och det finns inte en chans att jag missar Frölunda - IBK Göteborg. Knyter vi säcken så gäller det att höja blicken och fokusera på kommande år... Då är det även av egna intressen jag bänkar mig och inte bara för att få njuta av en match som gäller enormt mycket!

*******
Jäklar vad FBC Lerum ställer till det för sig i div.2
Torsk mot Pixbo med 5 mål samtidigt som Alingsås vinner med 3 mål så är de under strecket inför sista omgången.
Och jag hade hellre mött ett redan klart IBK Lidköping än IBK 7H som jagar kvalplats.
För jag tror att Vänersborg tar chansen och besegrar Lindome i helgen!

************************
Lövis, Jimmy, Matte O..

*************
Tippade mitt i sommaren Div.2 på detta sätt. (På innebandysnack)
Stenungsund är helt klart den stora överraskningen!  Riktigt imponerad över vad Roos har lyckats få ut av laget.
Alingsås har underpresterat enormt i år....
Men annars känns det som att man prickat hyfsat.... Speciellt med tanke på att det var 14 Juli när det skrevs!

IBK Lidköping - Nu är det dags för serieseger!

-----------------------

IBK 7H - Appelqvist vet alltid vad han vill i sitt coachande

............................

Pixbo IBF - Unga, visst. Men riktigt bra och rutin i Jerker och Jihde!

IBK Alingsås - Tappat Håkan P men har ett otroligt bra defensiv. 

IBK Tygriket - Svårspelad hemmhall och nytt offensivt självförtroende.

FBC Lerum - i Stort sett endast Pantern. Stabilt mittenlag.

Marstrand IBK - Tror värvningen av Reine blir guld värd!

IBK Vänersborg - Ante och brosan ser till att de hänger kvar. 

IBF Göteborg - Edvardsson mfl blir nyttiga. Men håller målvaktsspelet?

............................

Lindome IBK - Koppen har med sig 2-3 från Challengers, räcker det?

----------------------

Stenungsund IBK - Tror inte de räcker till i år.Trots Myggenässamarbetet.

Warberg IBF - Ålderstiget lag. Ej motivation att spela i div.2.

***********************

Nu är ALLT fokus på Söndag!
Myggenäs... Ni kommer behöva vara riktigt bra för att slå oss!


Kommentarer
Postat av: Oredsson

jag borde få stå med i ditt nya inlägg nu efter vinsten i söndags:) fick ju inte stå med i tidningen;) älskar dig!

2009-02-23 @ 19:38:55
URL: http://oredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0