Sluttabell

1.Lindome
Jag tror att Lindome kommer ta seriesegern. På sin rutin kommer de få de flesta lagen att tappa fokus. Säga vad man vill om deras sätt att spela, men Lindome gör verkligen "grisinnebandyn" till en konst. Det känns som att det är viktigt för klubben att de gamla gardet försöker få upp klubben en division igen innan de börjar lämna över till yngre förmågor. Tar inte Lindome serien i år så tror jag att de kommande år kommer sakta men säkert dala längre och längre ner i serien innan återhämtning sker. Kul om Floda bekant Ali återigen får chans att "lyfta bucklan".

2. Lindås
Nykomlingar som jag tror kommer tillhöra den övre halvan. De imponerade inte speciellt mycket förra året i div.4 utan uppträdde mer som individualister. Men jag tror att det är viktigt för Lindås att försöka få detta lag att så småningom avancera till div.2. Därför kommer det troligen ske ett visst utbyte av spelare. Kanske kommer Richard vara sugen på att lira innebandy igen och då har genast Lindås seriens bästa målvakt. Ett lag som gillar att äga mycket boll i matcherna. De kommer inte stå och vänta på motståndarens misstag utan vara sugna på att själva skapa chanser. men som sagt, nyckeln är att de uppträder och spelar som en enda enhet. Annars kommer de placera sig betydligt längre ner i serien.

Skulle detta tips med både skrällar och floppar slå in så ger det en sluttabell enligt följande:

1. Lindome
2. Lindås
3. Billingsfors
4. IBK Göteborg
5. Ale IBF
6. Eken
7. Frölunda
8. WB99
9. Backadalen
10. FBC Lerum
11. Råda Portar
12. Myggenäs

Någon som tror något??
Är jag helt ute och cyklar eller kommer det sluta på ett liknande sätt?

Kommentarer
Postat av: Ali

Vill tacka dig oredsson för att du tror på oss i Lindome. Serien är lång men jag tror och hoppas på att du har rätt. Dock tror jag att Frölunda kommer och hacka oss i hälarna hela serien. Vem vet vi kanske kommer och mötas i framtiden. Även om det är betydligt svårare och ta sig upp i div 2 nästa sesong. Fast jag vet ju att Flodas mål är div 1. Hoppas att ni uppfyller denna dröm. Kommer till era matcher och ger er mitt stöd. Floda är trotts allt min gamla klubb ;).

2009-08-22 @ 22:54:05
Postat av: Sandra Gee

jag tror på backadalen i top 3



Mvh

Sandra Gee

2009-08-24 @ 00:52:35
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

oj trodde du skrev om damerna.. :s

2009-08-24 @ 00:53:56
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Vetarn

IBK göteborg har tappat de 4-5 spelare som hållit ihop laget senaste 6 åren. Kommer nog bli pannkaka där

2009-08-24 @ 17:29:11
Postat av: Dave

Vilka 4-5 har de tappat?

2009-08-26 @ 13:54:00
Postat av: Bättre än 7:a

Frölunda-Lindome 6-5.

2009-08-28 @ 14:24:23
Postat av: Putte

Såg inte själv men hörde att Lerum div 3 slog IBK Göteborg med 5-0 igår utan att ha en enda äldre spelare med dvs den äldsta var född -87.

2009-08-31 @ 16:48:09
Postat av: Ali

Resultat:



IBF Göteborg - Lindome IBK 4 - 6

2009-09-02 @ 09:48:08
Postat av: resultat

Veteran:



Pannkaka? låt resultaten tala.



IBK Göteborg(Div3) - Marstrand(Div2) 4-5

IBK Göteborg(Div3) - FBC Lerum(Div2) 7-6

2009-09-12 @ 14:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0