Baksmälla??

7. Frölunda
Tyvärr tror jag Frölunda ligger i farozonen för denna placering. Ett lag där nu Jens ska ta över tränarskapet fullt ut. Ett lag där mixen av yngre som vill satsa och "äldre rävar" (som ex. inte vill ha försäsongsträning) inte är självklart recept på framgång. Det ska spelas ihop nya formationer, en ny spelidé ska sättas och Jens vill nog verkligen få sin prägel på laget. Tycker ex. själv att laget matchades fel i kvalet mot Skövde, kändes som att en del spelare som användes inte höll måttet utan spelade mer av princicpskäl. Men det är bara min känsla från läktaren.... Jag tror det blir ett "mellanår" för Frölunda för att på allvar vara med och återigen kriga om seriesegern om 2-3 säsonger.
Tillägg: Jag tror dock att det kommer vara ett stort glapp mellan plats 7 och 8 i serien. Det kommer vara riktigt jämnt plats 3-7. Så möjligheter finns helt klart till en högre placering. Om laget har ödmjukheten att slita för det och inte går in med en felaktig inställning. Ingen risk att komma längre ner än 7: a i serien.

Kommentarer
Postat av: Viktor FIBK

Aj... Vilken diss!!!



Tror du verkligen inte att vi kommer högre än 7:a?



Vi siktar mot div.2 och det skulle innebära en otrolig besvikelse om vi inte ens kom topp 3.

2009-08-11 @ 19:07:36
Postat av: Viktor FIBK

Aj... Vilken diss!!!



Tror du verkligen inte att vi kommer högre än 7:a?



Vi siktar mot div.2 och det skulle innebära en otrolig besvikelse om vi inte ens kom topp 3.

2009-08-11 @ 19:08:30
Postat av: Oredsson

Inte meningen som en diss. Ni får se det som tändvätska! =) Jag tror Frölunda har kapacitet att vara med högre upp och som jag skriver så tror jag det blir riktigt jämnt mellan plats 3-7. Däremot så vet jag inte om Frölunda är "beredda att göra jobbet(?)", siktar man mot div.2 "på riktigt" så borde väl det innebära försäsong 3 ggr i veckan Juni-Juli? Samtidgt som det alltid blir en omställning när det kommer in en "ny tränare" som säkerligen har tankar på hur han vill att Frölunda ska spela. Dessutom tror jag att Frölunda kommer genomföra en ganska stor generationsväxling nu i samband med att Jens tar över. Så, nja... Visst är Frölunda ett skickilgt lag med många duktiga spela, exempelvis kommer både Lilja och Wallin säkerligen leverera över 35 poäng igen. Men jag tror det kan bli en "baksmälla" och ta några säsonger innan Frölunda är med i den absoluta toppen igen. Vore kul om jag har fel, unnar verkligen Bill och Frölunda framgången!

2009-08-12 @ 17:39:02
Postat av: Hawk eye

Försäsong hade Frölunda,tränat 3ggr i veckan och många matcher avklarat.

Sett 3 av matcherna,såg ut som dom var riktigt seriösa på att ge allt,även i försäsong.

Vann alla matcher jag såg,hörde att dom pressade ett norskt elitlag i semi i Björnslaget.

Juniorer vann nog me j18? osäker där men så gick pratet.

Tror det kan bli kul att se div 3 i år,ska sitta och kolla med mina hawks eyes;)

Bra blogg.

2009-09-16 @ 22:52:34
Postat av: Frölunda Junior

Jag det stämmer att vi frölunda vann HJ18 guldet i björnslaget utan ett enda poäng tapp desutom.

Så oredsson som inte tror att Frölundas juniorer kan tampas med gubbar i DIV 3 så tror jag han har fel. För helt ärligt talat är det inte många lag i DIV 3 gbg(utan kankse top3 lagen) som hade tagit ett rent frölunda HJ 18.

2009-09-21 @ 18:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0