Kul med ett ämne som berör!

Har valt att inte publicera några av de kommentarer jag fått, varken positiva eller negativa.
Men kan väl konstarera att detta är ett ämne som berör! Trots att jag egentligen inte skrivit något speciellt....
Vill dock förtydliga lite för några!

1. "Den som är utan synd ska första stenen kasta". Någon undrade över min egen förmåga, och så är det. Det finns alltid situationer där man med facit i hand, kan se att man borde tagit ett annat beslut. Även om det kan vara svårt att som spelare i ett juniorlag i gbg är svårt att se helheten i vår klubb så förstår jag resonemangen. Men som citatet säger, Jag som tränare är absolut inte felfri.

2. Det skrämmande/mest facinerande med texter är att man verkligen kan se att "man tolkar som man vill tolka". Den första texten var ett exempel, med en överdriven vinkel av verkligheten. Men detta är inget nytt inom idrotten! Så nej, jag är inte på "smutskastar" jakt. Fenomenet med att vissa klubbar lockar väldigt många har alltid funnits. Det förvånar mig bara något vilken hybris det kan bli. Men "A2 lockelsen" i sig är verkligen inget nytt, flera klubbar har lockat betydligt mer än Partille genom åren. Även inom andra idrotter än innebandy!

3. Det jag trodde att jag belyste mer än väl var att jag hoppas att inte spelare byter lag för att "andra gör det". Viktigt att individen ser till sin egen roll och utveckling. Lätt att det blir hybris och att "alla" gör som "alla" gör. Men ta ett beslut när man är ung om vad som är bäst för framtiden är inte lätt. Det som gör det ännu svårare är att det inte finns något facit. Eller jo... Träna mer än alla andra är en bra början, men inte ens det ger garantier att lyckas hela vägen.

4. Pixbo är i mina ögon ett bra exempel på många punkter. Ett A-lag, och samtidigt ett ungt lag som spelar i Div.2 mot seniormotstånd. Bra matcher hela vägen. Även om även det självklart är tufft att gå hela vägen till SSL även här, men att komma till SSL är ingen dans på rosor för någon. Vad jag har hört så är gallringen i Pixbo stenhård varje år.

5. Jag skriver inte detta "enbart i egna intressen" för Floda just nu. Även om det i år varit mer konkret för vår del, så anser jag att det kan begränsa innebandyns uteckling i stort.  Att många spelare som har chans på en framtid i SSL fastnar "i trafikstockningen" eftersom de väljer samma väg som alla andra. Det var det min första text handlade om.

Något stressad nu, ej korrekturläs, kanske kommer lite korrigeringar på denna text.... Tills dess, tolka det som ni vill. Det som är kul med ämnen som berör är om det kan leda till en bättre utveckling av sporten innebandy. Det är trots allt det som vi alla vill i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0