Jihde vet vad som krävs!

En av genom tidernas bäste innebandyspelare Niklas Jihde skriver självklart en blogg!
Brukar inte läsa den allt för ofta... Men vill dela med mig en del av den text han skrev i början av April.

Mycket tänkvärt för alla som vill nå till sin maximala nivå, oavsett ålder!

" Själv önskar jag att nästan match hade tagit sin början redan idag - kroppen känns otroligt bra. Vet inte om det beror på att jag sprang för lite igår (viket raketforskaren från Boden definitivt kommer att säga!), eller om det helt enkelt beror på bra tränad.

Just bra tränad tror jag är skillnaden mellan mellan många bra spelare i SSL. Jag får inte känslan av att de unga spelarna faktiskt förstår hur mycket "egen" träning det krävs för att nå toppen. Att tro att det skulle räcka med lagets fyra, ibland fem, pass i veckan är som att tro på jultomten.

Själv fick jag erfara att det gick att komma långt med hyfsad bollkänsla och okej spelförståelse - men tillslut tar det stopp och du hamnar längst ner på en bänk och förvandlas till den där killen med stor potential som aldrig blev något. Innebandy är lirarnas sport, helt klart, men det krävs många, många löp och styrkepass i ensamheten för att bli den nya Svensson, Kohonen eller K-J Nilsson. 

Det är dags för de yngre och bra mycket mer innebandyskolade talangerna att lära sig det - och inte bara ropa efter pengar och andra privilegier innan de förstått vad det egentligen handlar om att vara en bra SSL-spelare."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0