"Håller målvakten bara nollan så vinner vi matchen"

JAAA!!!!
Seger även över vårt tidigare "spöke" Ale i andra omgången. Segersiffrorna skrevs otroligt nog till endast 1-0! Tror det är första gången jag är med om ett 1-0 resultat i seriespel... I alla fall på en herrans massa år.
Resultatet speglade knappast matchen i sig. Vi radade upp chanser och även Ale var riktigt farliga på sina traditionella spelvändningar. Det ska sägas,  att matchbilden kunde varit helt annorlunda... Redan efter 3,40 i första perioden hade Ale haft 4 kontringar, utdelning där och... Skit samma! Nu blev det inte så denna gång så jag ska bara njuta av att vi krigade oss till 3 viktiga poäng.

Vad hade alemålvakten käkat till frukost idag? Har de en ny målvakt? (svåra att känna igen bakom masken) Sitt livs match? Jag frågade mig inför seriestarten om målvaktspelet skulle hålla för Ale. Jag har sett ett par träningsmatcher där målvakten "blandar och ger" så att säga... Men igår, makalös match! Hade han bara varit enormt bra så hade vi ändå inkasserat 3-4 mål framåt till... Men nu stannade det vid ett enda.... Men jag funderar fortfarande på om de har bytt målvakt?

Men vad gör väl det när vår egen Bjarne agerar lugnet själv! Rätt placerad och suger in de få returer som ramlar ner. Otroligt skönt att se att aktiviteten runt egen kasse har ökat . Håller uppe fokus även när det är lite mindre att göra och ser räddar spelare från att bokföras i indianligan. Endast 1 insläppt spelmål på 120 minuter innebandy. Imponerande!

Försvaret i denna match gav också rätt hjälp och krigade enormt... Vi  täckte bland annat 26 skott under matchen!

Tänker inte be om ursäkt för segern... Men 5-3 hade speglat matchen på ett bättre sätt.
Fast som matchen artade sig så förstår jag om Ale är riktigt besvikna över utebliven poäng...

*******************************

Direkt efter matchen gav jag mig iväg för att kolla in kommande motståndare.
IBK Göteborg - Vision Angered i Torpahallen. Fick se ett IBK Göteborg som imponerar mer och mer... Känns mer strukturerat än på länge och ett klart bättre inställning. Kommer garanterat hålla till på övre halvan av serien.


*****************************

Premiär idag för vårt kära Utvecklinglag! Skönt att veta att man fortfarande står på tillväxt... =)

Kommentarer
Postat av: Ali

En liten rättelse Oredan. 2 insläppta på 120 min,, men,men detaljer...

2008-10-05 @ 18:34:33
Postat av: Oredsson

1 insläppt SPELMÅL.

1 insläppt på FRISLAG.

Men men... detaljer... ;)

2008-10-05 @ 21:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0