Sex?

Jepp... raka vinster i serien än så länge. Känns skönt men inte tillfredställande ännu.
Kan bero på att jag ännu inte är rikitgt nöjd. Jo, med resultaten självklart, supernöjd och över allas förväntan! Men inte nöjd med kapaciteten vi visat ännu... Finns mer att hämta. Än så länge har vi haft de berömda marginalerna med oss... 1-0 mot Ale som har ett stolpskott med 2 minuter kvar. 4-3 mot ett bra Vision Angered och bollar som studsar förbi vår kasse bakom vår målvakt. 4-4 och straff mot oss uppe i Billingsfors innan vi lyckas knyta säcken och vinna med 6-4... Matchen mot IBK Göteborg i helgen ville vi göra extra spännande och tillät dem komma ifatt till 6-5 med drygt 2 minuter kvar innan vi sen avgör i öppen kasse... Men tur är något man jobbar sig till eller vad säger man?
Nu ska vi jobba för att skaffa oss bättre marginaler! Alltid tjat om marginaler... Marginaler, marginaler... Men det är där vi ska skapa oss andrum. Och det är också där jag imponeras av ex. Frölunda... Ingen som slår sig till ro, trummar på hela matcherna och vinner därför alltid stort när de vinner. Men vi å andra sidan... Vinner i år alltid de jämna matcherna, en styrka om något det också!

Om matchen mot IBK finns ett utmärkt referat skrivet av vår allas Bravell på www.flodaibk.se som väl beskriver händelseförloppen i matchen. Ur min synvinkel så är jag otroligt nöjd över 3 mycket svåråtkomliga poäng i Torpa. Men inte nöjd med att vi inte riktigt håller oss till matchplanen... Mer om det på onsdag på träningen.
Men IBK Göteborg är bra i år.. riktigt bra....
Liksom Frölunda...
Och Vision Angered...
Plus att Eken vaknat till liv precis som jag misstänkte innan serien och parkerar på dess övre hälft.
Billingsfors alltid kniviga att möta...
Ale på spelhumör är en svår nöt att knäcka...
Och när Lerum vaknar till liv och får ihop spelarmaterialet så kommer de kunna slå alla lag i serien...
Och .... Ni förstår poängen!
Så ja... Serien ser intressant ut i år!

Även om jag såg att WB skrivit i min GB att siffrorna borde varit större mot Vision Angered så är jag ändå förvånad över resultatet. Och att Eken skulle vinna så stort som med 7-2 uppe i Billingsfors? Bollen är rund helt enkelt... =)

Nu till helgen väntar Frölunda i vår egen borg, även kallad "skokartong", ska bli skoj, rikitgt skoj!
Och ärligt talat var jag inte jätteförvånad över att Vision Angered ställde till problem för Frölunda. Visste att de hade chans att vinna, men att det skulle bli så stora siffror var verkligen anmärkningsvärt!
Ett Frölunda som tog revansch på Guldringen i helgen med en stabil (väntad som jag skrev tidigare) storseger.
Får se om man nu kan vinna coachmatchen mot Bill på Söndag. Även om Frölunda är för rutinerade för att titta på tabellen så kan man inte undvika lite spekulationer... Och att vi kan göra ett litet "höstskutt" i nu och på måndag kan leda serien med 3 poäng och 1 match mindre spelad är verkligen inspirerande! Trots det så känner jag fortfarande att det är Frölunda som är den klara favoriten i serien, även IBK Göteborg har en sjukt stark trupp... men det är kul så länge vi kan vara med och leka!

Får hoppas vi har lite nytta av att man nu har ganska bra koll på dem och sett lite matcher i år.
Tror ju inte oddset på att ex en PP uppställning med Bröderna Wallin, Andy, Oscar och Lilja ger speciellt mycket pengar tillbaka... Eller vad säger ni FIBK? ;-) 
 
Välkomna till skokartongen på söndag.
Matchstart 14:30

Kommentarer
Postat av: Bill Werngren

Tack för det Fredrik. Det blir såklart ett riktigt spännande möte på söndag. Risken för lite övertändning hos spelarna i båda lagen får anses ganska överhängande och det är väl i kampen om lugnet och nerverna som coachsegern står. Är själv lite förvånad över siffrorna i senaste omgången. Ekens seger mot Billingsfors på deras hemmaplan är ju minst sagt rätt fräck. Ja mycket kan hända i serien som tex att förlora mot Vision Angered (när jag är på resa i USA dessutom) och en domarinsats i matchen som tydligen trotsade det mesta. Fick besked i USA att domarn ville ha 6 matcher avstängning på en av våra efter Vision Angered matchen. Då undrar man ju lätt panikartat VAD HÄNDER? Men så där är det också ibland, alla har inte sin bästa dag, domarna åstadkommer kaos och dåligt humör, laget blir irriterat, bollen går inte vår väg och sen sitter man där med tomt stirrande blick och en förlustbörda på ryggen. Det händer alla. Vi har gjort en superstart så här långt. Stämningen i laget är på topp. Ser fram emot en söndag i lirets tecken.

2008-11-12 @ 11:16:52
Postat av: WB

Kan förstå att er hall kallas skokartong :)



Den är inte stor.



En match mot floda med juniorlaget en gång för länge sedan gjorde mål från egna "krysset" i hörnet. direkt på frislag.

2008-11-13 @ 08:55:27
Postat av: Ell

Du din toker! Va du naken igår? På Gretas? HA HA. Men Fredde då, det trodde jag inte om dig. Synd att jag inte hann träffa min skrattfabrik igår.. Men du är väl alltid ute och trippar, så det får bli en annan dag :) Hoppas ni hade trevligt igår iallafall. Så får du bjuda hem mig och Johannes snart. Jag sitter ju och väntar på ett fint inbjudningskort varje dag... Eller skall vi bjuda hem familjen Oredsson först? Ha det bra Fredde! (Och hälsa alla dina unika besökare,, fast det blir kanske svårt, eftersom du har så många) ;) Hej-Svej

2008-11-15 @ 17:47:53
URL: http://eeklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0