8:e STÖRSTA klubben i Göteborg!

Första veckan genomförd av årets säsong.
Underbart att träna ett gäng "prestigelösa vinnarskallar" med skön attityd!

Tyvärr har vi dragits med lite skavanker såsom sjukdom, skador och operation... Men en snitt på 16 gubbar känns ändå helt ok! Hoppas på snabba tllfrisknanden så vi kommande vecka kan ligga på över 20 man. =)

Ny kollega i ledarstaben!
Presentation kommer väl på www.flodaibk.se inom kort.
Men det känns kanon!
En laddad, engagerad innebandynörd med en positiv livssyn precis som jag själv. =)
Välkommen!

Pratade med en tränarkollega i veckan som varit huvudtränare för en annan klubb i GBG i flera år.
Vi pratade lite allmänt om vilket innebandyklimat som råder i klubbarna i GBG.
Och för att sammanfatta det så kan jag väl bara säga att jag har otroligt tur som har ett hjärta som klappar för just Floda IBK. Tack alla i klubben som gör ett fantastikt jobb. Den seriositet och målmedvetenhet som vi har är svår att finna i andra klubbar.
Så jag vill rikta ett stort TACK till  Seniorsektionen som jag har närmast samarbete med.

I kategorin "Årets hjälpande hand " är detta citat redan nominerat.
 
"-Jag tror inte att 0302 hade överlevt om det inte gått samman med oss, förklarar Joakim Eriksson som har sina rötter i Pantern."
( http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=104&aid=30750 )

Får verkligen hoppas för alla 0302 spelare att det inte var av ren barmhärtighet som Pantern ville gå samman.
Ni är många som är otroligt bra spelare och flera skulle jag gärna se i Floda IBK:s färger...  =)

Listan på de största klubbarna i Sverige är nu officiell för året.
Floda IBK tappar i och för sig lite placeringar i och med att flera sammanslagningar skett i Sverige.
Men en 8:e plats i Göteborg och nr.1 i Lerums kommun får anses som mycket bra!
Får passa på att vara störst över helgen i alla fall...  För sen kommer det npg dröja några år innan vi är störst igen! =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en jättefin fredag!

2008-05-23 @ 10:24:11
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0