Får man skriva vad som helst i tidningen?

På grund av (i mina ögon) bristande journalistik så väljer jag att "lyfta fram" min tidigare text ang. sammanslagningen.
(Ursäkta Eikeland, jag vet att vi är gamla grannar)

Det jag tycker är otroligt konstigt att ni tar med i texten är följande stycke:

"- Nästa steg är att även få med Floda som för närvarande ligger i en annan fas än vad vi gör. Vi har regelbundna kontakter med Floda innebandyklubb, berättar Kenny Colliander."

Det har väl inte med sammanslagningen i sig att göra vad DERAS önskemål är om vad nästa steg blir?
Att Pantern och 0302 VILL få med Floda IBK innebär inte att Floda IBK VILL vara med, vilket det i artikeln i GP oerhört lätt kan tolkas till.
Att Kenny sagt så här förvånar mig inte... (Ni som känner trill tränakarusellen i höstas vet vad jag syftar på)
Men om man ska ta med en text som angår Floda, vart är Floda IBK:s svar?


*PanternStenkullenGråboLerumStamsjön kan ha som nästa steg att hela A-landslaget ska spela i klubben. Men bara för att det är klubbens önskemål om ett nästa steg innebär INTE att alla i landslaget vill dra på sig en
PanternStenkullenGråboLerumStamsjön IBK tröja.

En sak till,
regelbudna kontakter är inte samma sak som att man är inne på samma linje.
Socialdemokraterna och Moderaterna har också regelbudna kontakter.
Båda vill Sveriges bästa, men på olika sätt!
Eller hur?

Kom också ihåg... 100 % röstade JA.
Sammanlagt var det 93 röster...
Av över 700 medlemmar!

Valdeltagande på ca 13 % , tänk er vid nästa omval till riksdagen.... Vilka vinner om endast 13 % skulle rösta?


Läs texten nedan och fundera... Men nu när omröstningen är genomförd så kan man inte göra annat än att önska lycka till!

*PanternStenkullenGråboLerumStamsjön = De klubbar som nu har blivt en enda.


Kommentarer
Postat av: Infomaster

Stamsjön - inte Stanum.

Läs på!

2008-03-13 @ 14:43:45
Postat av: Oredsson

Tack!

Var själv tveksam precis som jag skrev.... Men Stömsjön stämmer säkert bra!

PanternStenkulleLerumGråboStamsjön....

2008-03-13 @ 14:48:18
Postat av: M

Herregud! Hade du lagt såhär mycket fokus och engagemang på ditt egna lag kanske det hade gått lite bättre för dem i serien..! Eller är det så att du är bitter för att du inte får åka med på tåget?!

2008-03-13 @ 17:22:40
Postat av: Lomis

Helt OK att kommentera sammanslagningen men använd då korrekta siffror. Du har förmodligen inte läst Flodas stadgar men jag skulle kunna tänka mig att de ungefär är samma som 0302/Panterns. Då får man bara rösta om man fyller 16 år 2008. Eftersom flertalet medlemmar är under 16 så är det tvärtom riktigt bra siffror med 100-talet röstande.
Vet du vilket röstdeltagande man har i presidentvalet i USA....?

Apropå Flodas intresse så finns det en hel del personer som är intresserade men att det "får mogna". Vi välkomnar Floda närhelst klubben är intresserad.

2008-03-14 @ 08:58:21
Postat av: Oredsson

Tack Lomis!

Egentligen hade jag inte tänkt skriva något mer efter min avslutande text "spännande" där jag lyckönskade och lämnade ämnet. Men tyvärr så tyckte jag att GP skrev sin artikel på ett så klumpigt sätt att jag var tvungen att skriva av mig. (Visst är det bra med en blogg där man bara kan skriva av sig sina personliga funderingar)

Och jag ber om Ursäkt för de felaktiga siffrorna.
Jag hade missuppfattat en text i panterns gästbok ang. rösträtt.

Men som du säger så är 93 personer bra i så fall!

Önskar klubbarna lycka till och hoppas det går vägen denna gången.

2008-03-14 @ 10:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0