Ang. Värvningar

Funderade mycket igår kväll och kom fram till att jag behöver göra ett par klargöranden...
För det första - En Blogg lämnar alltid utrymme för tolkningar. Min avsikt är abslout inte att komma med "angrepp på Henrik" som någon vill tolka det till. Tvärtom så tycker jag att det är BRA frågor i vilka vi i mångt och mycket delar uppfattning. Min text försökte beskriva att det finns alltid en förklaring till olika beslut. Sen att Henrik tycker att jag förstör innebandyn i Floda får stå för honom. Styrlesen tar säkerligen emot alla engagerade människor med öppna armar, det är på det sättet som vi kan driva klubben framåt!

Ang. Värvningar
Så vill jag bara göra alla medvetna om att det alltid har värvats ett fåtal spelare till Floda IBK.
För att ta några exempel, Anders Johansson, Emil Thomsson, P-O Johansson, Walle, Rickard, Thomas, Johan Hallin, Bravell, Johan Sundell, Tobias Sundin, Fredrik Brännström etc etc.

Skillnaden är nu att klubben är bättre på att informera om att vi värvar spelare.
Men vi värvar också enbart spelare som vi TROR kommer kunna driva utvecklingen av klubben framåt och tillföra positiva egenskaper! Spelare som har vissa egenskaper som de kan förmedla vidare till Floda fostrade spelare, saker som gör oss alla bättre!

Utan dess spelare ovan så hade kanske Floda IBK idag varit en div.4 klubb. Jo mina vänner, Floda IBK har i många, många år krigat för sin överlevnad i div.3. Och jag kan garantera er alla att vi inte hade lyckats hänga kvar i div.3 utan nuvarande D-lags hjältar. Dvs P-O, Walle, Rickard, Thomas, Henke etc...

Men tack vare detta och MÅNGA andra lyckade beslut så är vi idag ett topplag i div.3. Dett bygger på att våra egna ungdomar utvecklats till förbannat bra innebandyspelare!

Nu är vi också så lyckliga att vi klarat av en stor generationsväxling vilket inte alltid är så lätt. Fråga exempelvis handbollslandslaget. Det gör att alla har många år kvar att utvecklas och bli ännu bättre, det medför också att alla som kommer upp för att de är ännu bättre kommer göra att vi höjer kvaliteten ytterligare ett par snäpp. 

Det bästa för klubben vore om vi återigen skulle kunna få ett Juniorlag. Nu har det varit några år där vi fått flytta upp spelare redan efter pojklagsspel. Ett par givade säsonger i HJ17 , HJ19 eller Juniorallsvenskan kommer garanterat göra att vi kommer vara ännu bättre rustade för framtiden.

Sen är det också möjligt att vissa tycker att jag själv är helt talanglös som tränare.
Själv har jag försökt ta det som som varit bra från mina tidigare tränare  och utvecklat detta till min egna stil.
Spelare som jag idag har tränat eller tränar med och som väljer att bli ledare ansvarar också för att föra utvecklingen framåt ännu mer. Det är säkerligen så att John, Mackan, Coffe, Eike, Harry, Hampus som jag har tränat eller tränar tar med sig de saker som de tycker att jag gjort rätt och ändrar de saker som de tycker att jag gjort fel. Det är ett naturligt steg i utvecklingen. Får hoppas att någon av dessa kliver fram och tar över A-laget. Min önskan är att lämna över ett så bra arv som möjligt. Bland detta så finns en 10 år lång dröm om att få upp Floda IBK till div.2. Förhoppningsvis blir den drömmen sann innan nästa eldsjäl tar över taktpinnen.

Kommentera gärna, men endast kommentarer med ert namn kommer att godkännas. Våga göra som Henrik och stå för era funderingar och kommentarer. Han är ett föredöme även på detta plan!


Kommentarer
Postat av: T Glansén

Dom här diskussionerna är jättebra men tyvärr tycker

jag att dom skall göras på ett möte öga mot öga men detta är bättre än tiga.Jag som föredetta ungdomsledare i Floda IBK har en stark tillförlit till dig Oredsson vad det gäller din innebandykunskap.Jag tror att herrsek. , ledare för juniorlag och spelråd för juniorerna bör träffas ett par gånger per säsong där man kan diskutera liknande saker som detta ,så kanske man undviker en massa skitsnack .Själv tror jag också att Henke kommer att bli en bra ledare på innebandyplan eller i sin blivande yrkeskarriär.Men tyvärr har han och övriga

ungdomar svårt att ha tålamod för att ta en plats i Floda IBKs A-lag, så mitt råd till dig Oredsson är PRATA MYCKET MED DOM YNGSTA SPELARNA som är med A-lags truppen så dom tex vet varför dom inte kommer få spela,nog snackat av en som gillar innebandy och Floda IBK.

Lycka till med kampen om Div 3!

2008-12-14 @ 21:55:40
Postat av: Simon Bech

Eftersom denna debatt i många delar rör ett problem jag själv genomgick under förra säsongen känner jag att inlägg var på sin plats särskilt eftersom mitt namn också hamna på tapeten som ett exempel på dåligt ledarskap från Oredssons sida. Från att ta det från början uppstod inte problemet när jag inte blev upptagen av a-laget utan när den vakanta platsen upptogs av en målvakt som enligt mitt tycke inte var bättre än mig själv.



Det var där "konflikten" uppstod så att säga och det var då jag med flera reagerade. Efter detta fick jag ett personligt möte med både Bravell och Oredsson där jag fick deras syn på det hela och dom min. Detta är något jag tycker de både skall ha en eloge för då detta enligt min mening är enormt viktigt i sådana situationer. Att vi sedan är av olika åsikter är en annan diskussion. Men varför det pratades mer om mig än Markhag vid den tidpunkten berodde antagligen på att jag då stod de flesta matcher i vårt första lag. Förhoppningsvis gjorde jag också det av en anledning, inte för att jag kunde "prata för sig" som Oredsson antyder i sitt inlägg.



Slutligen vill jag säga att jag tycker Oredsson är i många avseenden är en väldigt bra tränare som inte bara säger man skall göra saker på ett visst sätt utan också varför man skall göra dem och vt. Det ad det ger för effekt. Sedan kan jag inte uttala mig om det senaste fallet som vad jag förstått skall likna mitenda jag kan göra är att kommentera det jag själv var delaktig i eftersom jag faktiskt där besitter en hel del kunskap i vad som hände. Just i det fallet anser jag fortfarande att Oredsson agerade felaktigt då dessutom den omtalade Pantern målvakten inte spelade kvar säsongen efter utan att ha spelat någon serie match vad jag vet i alla fall. En bättre scoutning hade kanske varit på sin plats eftersom han skulle konkurrerat om en en 1a plats, inget ont om pantern målvakten.



Sedan kan jag också tycka att om man verkligen vill se om man klarar av senior spel kanske man inte skall få träningen efter sin egen träning att bevisa detta på. På så vis kan man som vissa pratat om känna sig som en utfyllnads spelare snarare än en spelare som ges chansen. I övrigt vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg mot Oredsson, varken som person eller tränare, utan tvärtom är han en mycket bra tränare som han bevisar genom utvecklingen av vårt a-lag.



Till sist vill jag också ge beröm till Henrik som vågar ta upp diskussionen, inte många som gör vågar det och naturligtvis ett tack också till Oredsson som till 99% svarar sakligt på det hela. Jag är av den åsikten att jag tror att en sådan här debatt bara är till godo för klubben då jag tycker det visar på att klubben vill utvecklas och inte är nöjda med vad vi står idag, allt kan alltid bli bättre och detta är bara ett sundhetstecken!



Med varma hälsningar från Barcelona, Simon Bech



Ps. Om det skulle vara något, hör gärna av er till min mail eller lämna ytterligare en kommentar.

2008-12-15 @ 02:26:34
Postat av: John

Hej



Det enda som egentligen går att fastslå är att det finns ett problem i klubben med att ungdomar byter förening. Lösning på detta vet jag inte men det är i alla fall inte att titta bort och låsas som inget.



har tagit lite av semester tiden åt att säga lite saker på min egen blogg...



tankar alltid välkommna!



http://johnlundh.blogg.se/

2008-12-15 @ 07:50:39
URL: http://johnlundh.blogg.se/
Postat av: Oredssom

Ska endast svara kort eftersom jag ej har tid på jobbet.



Men BECH, jag vill verkligen poängtera det jag skrev i mitt inlägg. "På de grunder som jag tog mitt beslut på vid det rådande tillfället så hade jag tagit samma beslut." Men med facit i hand så är det klart att jag kanske borde agerat annorlunda...

2008-12-15 @ 12:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0