Jag går och fiskar...

Skulle egentligen återkommit med ytterligare kommentarer ang. Kungshus..
Tyvärr blev det aldrig av och det känns väl inte så aktuellt att ta upp det nu.

Kan istället konstatera att Johan Jonasson kritat på 2 säsonger med Floda IBK!
Det känns jäkligt kul att få in ytterligare en offensiv kraft i laget. Vi har stött på varandra som moståndare i ca 10 års tid och det har alltid varit hårda bataljer. Ska bli otroligt skönt att ha dig i vårt eget lag de kommande åren. Johan är en offensivt otroligt skicklig spelare som alltid producerar mängder med poäng . Jag kan garantera att han kommer ligga högt upp i den totala poängligan kommande säsong. Nu ska vi bara jobba med de defensiva bitarna också så det blir en riktig slitvarg! ; )

Ytterligare 2 spelare var upp och tränade med oss i går kväll. Såg oerhört bra ut och det är 2 spelare som skulle kunna betyda väldigt mycket för oss kommande år. Kan givetvis inte nämna några namn ännu.
Önskedrömmen är att jag inom kort kan presentera båda 2 med nyskrivna kontrakt och ett leende på läpparna.

Kommer också bli mycket intressant att följa alla sammanslagningar och rykten som detta år påverkar Göteborgs innebandyn. Det finns flera duktiga spelare som kanske kan tänka sig ett miljöombyte och vara med i vår satsning. Även om det i dagsläget ev. innebär en divisionsskilnad på både 1 och 2 nivåer så... Förhopningsvis kan det ses som en nystart och kul att vara med och vinna div.3 kommande år. Ni är flera som vet att jag gärna skulle ha er i Floda IBK. Får hoppas på det bästa och se vad det går att "hitta" under sommaren.

Får helt enkelt se vilka man springer på sena lördagsnätter på Nivå! ; ) (oh, gött rim!)

Men det ska sägas, att rykten florerar alltid dessa tider.
Även om vi inte skulle lyckas knyta till oss en enda spelare till innan säsongen startar så mår jag bra.
Vi har redan (i dagsläget) den bästa truppen i div.3. Bästa spelsystemet! Och bästa tränaren...? ; )
Varför vi har ögonen öppna är för att kunna hävda oss väl i div.2 när det är dags och ta tag i nästa målsättning.
Men inte får man väl idag säga div.1 när laget ligger i div.3....? Nä, det kan nog sticka lite väl mycket i ögonen på vissa som skulle idiotförklara (vilket i och för sig många med all rätt redan gjort!) mig. Så vi undviker att sätta upp ny målsättning nu... 1 steg i taget!

Kan tänka mig att vissa som läser detta kommer önska oss all lycka i världen och må riktigt gott om vi missar årets målsättning. Men lägg ingen energi på det.. Det kommer inte att ske. Friskt vågat hälften vunnet!

Floda IBK kommer avancera till div.2 efter årets säsong.
500 spänn, någon som sätter emot? : )

Eller är det någon som känner för en nystart och vara med och lira innebandy i ett gött gäng?
Tveka inte, ringa mig.... Efter det samtalet jag fick i höstas så blir jag inte förvånad över något längre.
Nästan synd att det bara stannade vid ett samtal... Det hade varit en intressant back att se i Alléhallen! 

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: #23

Klart som fan att vi ska upp i 2:an, men först anser jag att vi ska se till att Flodas tyngsta och bästa försäsong någonsin verkligen genomförs med samtliga spelares närvaro.

2008-04-13 @ 11:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0